بهترین مرکز فیزیوتراپی تهران کدام است؟

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

خبر
خبری

چهار شنبه 11 مرداد 1402

بهترین مرکز فیزیوتراپی تهران کدام است؟


یکی از روش های درمانی موثر در رفع بسیاری از بیماری های عصبی، مفصلی و عضلانی فیزیوتراپی یا فیزیوتراپی است. فیزیوتراپی مجموعه ای از فیزیوتراپی های مستمر مبتنی بر حرکت عضلات و مفاصل است که در آن بیمار فیزیوتراپی می کند. به لطف این روش درمانی، بسیاری از بیماری ها را می توان درمان کرد و بسیاری از محدودیت های فیزیکی را از بین برد. اما مهم ترین دغدغه بسیاری از افرادی که نیاز به فیزیوتراپی دارند، یافتن مرکز مناسب برای شروع درمان است. بنابراین در این مقاله اطلاعاتی در مورد ویژگی های بهترین مرکز فیزیوتراپی و نحوه یافتن آن به اشتراک خواهیم گذاشت.

کیست فیزیوتراپی تمیز یا فیزیوتراپیست؟

فیزیوتراپی نوعی درمان است که در آن بیمار با مشکل عصبی، عضلانی یا استخوانی مفاصل آسیب دیده را از طریق حرکات بدن و شوک الکتریکی کنترل شده اصلاح می کند. فیزیوتراپی شامل حرکات از پیش تعیین شده ای است که به حل مشکلات کمک می کند و با کمک آن حرکات بیمار می تواند در دراز مدت سلامت خود را بهبود بخشد. در واقع این نوع درمان در دانشگاه دارای کرسی هیئت علمی است و رشته فیزیوتراپی به عنوان شاخه ای از علوم پزشکی در دانشگاه های دنیا تدریس می شود.

فیزیوتراپیست فردی است که با تحصیل در رشته فیزیوتراپی و فراگیری مبانی علمی و مهارت های عملی در این زمینه صلاحیت لازم را برای درمان بیماران به دست آورده است. فیزیوتراپیست در واقع فردی است که می تواند هر قسمتی از بدن را درمان کند، چه حرکات اصلاحی و درمانی وجود دارد و می داند چگونه با تجهیزات خاص فیزیوتراپی به خوبی کار کند. چنین فردی طی چندین جلسه متوالی با انجام حرکاتی به بیمار کمک می کند تا قوای بدنی خود را بازیابد.

در نگاه اول، بسیاری از افراد ممکن است فیزیوتراپی را با روش هایی مانند ورزش درمانی یا ماساژ درمانی اشتباه بگیرند. در حالی که بین این روش های درمانی تفاوت هایی وجود دارد. می توان گفت ورزش درمانی یا ماساژ درمانی بخش کوچکی از رشته فیزیوتراپی است. اما فیزیوتراپی می تواند بسیار گسترده تر از این روش ها باشد و یک فیزیوتراپیست نسبت به سایر افراد دانش، آگاهی و مهارت بیشتری در این زمینه دارد. در ادامه در مورد استفاده از فیزیوتراپی در درمان عوارض، انواع فیزیوتراپی و نحوه انتخاب بهترین مرکز فیزیوتراپی صحبت خواهیم کرد.

فیزیوتراپی برای چه مشکلاتی استفاده می شود؟

انواع مختلفی از فیزیوتراپی وجود دارد که این رشته را به زیر شاخه های زیادی تقسیم می کند. مثلاً فیزیوتراپی کودکان، فیزیوتراپی در آب، فیزیوتراپی ورزشی، الکتروتراپی و ... که همگی با اهداف متفاوتی قابل انجام هستند. همانطور که قبلا توضیح داده شد، این روش درمانی برای درمان بسیاری از بیماری های عصبی، عضلانی و مفصلی استفاده می شود. در اینجا برخی از عوارضی که با فیزیوتراپی قابل درمان هستند آورده شده است:

اختلالات رشدی در کودکان

فلج مغزی در کودکان و نوجوانان

بیماری قلبی با استفاده از بای پس قلب یا آنژیوپلاستی.

انواع آسیب های ستون فقرات ناشی از سقوط، تصادف و سایر حوادث

آموزش استفاده از ویلچر، نشستن و ایستادن برای بیماران فلج

از بین بردن محدودیت حرکتی در بیماران مبتلا به آرتریت و روماتیسم مفاصل

رفع محدودیت های تردد بیماران در اثر حادثه آتش سوزی.

از بین بردن محدودیت های حرکتی ناشی از سکته مغزی

توانبخشی بیماران مبتلا به لنف ادم

توانبخشی بیماران مبتلا به پوکی استخوان

ترمیم عضلات آسیب دیده

بیماران مبتلا به عدم تعادل (اصلاح ناتوانی در حفظ تعادل)

و…

نکته اصلی در مورد استفاده از فیزیوتراپی این است که باید توسط پزشک تجویز شود. به عبارت دیگر، هرکسی با توجه به سلیقه شخصی خود از روش های مختلف درمانی استفاده نمی کند و این روش درمانی نیز مانند هر روش درمانی دیگری باید توسط پزشک متخصص تجویز شود. بسته به شرایط جسمانی شما، پزشک متخصص ممکن است یک یا چند تمرین فیزیوتراپی مناسب برای شما تجویز کند. در این صورت باید با سفارش ثبت شده برای شروع درمان به یکی از مراکز فیزیوتراپی مراجعه کنید.

نکته اصلی این است که چگونه بهترین مرکز فیزیوتراپی را در اطراف خود پیدا کنیم و چگونه از صحت کار آنها اطمینان حاصل کنیم؟ در بیشتر موارد، پزشک شما را به بهترین مرکز برای درمان ارجاع می دهد. اما همیشه لازم نیست به همان مرکز خاص مراجعه کنید و اگر مرکز خوبی پیدا کردید می توانید برای درمان خود به آنجا مراجعه کنید. بنابراین در ادامه این مقاله ویژگی های یک مرکز فیزیوتراپی خوب را با شما در میان می گذاریم تا در صورت نیاز بتوانید بهترین مرکز را برای درمان خود بیابید.

بهترین شرکت فیزیوتراپی چه ویژگی هایی دارد؟

اگر به دلایل فوق یا دلایل دیگر نیاز به مراجعه به مرکز فیزیوتراپی دارید، بهتر است قبل از شروع درمان به نکات زیر توجه کنید. این نکات به شما کمک می کند تا بدون زحمت به بهترین مرکز فیزیوتراپی نزدیک خود دسترسی داشته باشید و روند درمان خود را ادامه دهید. برای انتخاب مرکز فیزیوتراپی به نکات زیر توجه کنید:

مجوز رسمی کار

هرگز به مراکز فیزیوتراپی فاقد مجوز یا باطل مراجعه نکنید. برای سلامتی خود ارزش قائل باشید و گول ارزانی برخی مراکز غیررسمی را نخورید! درمان فیزیوتراپی بسیار حساس است و در صورت انجام آن توسط مراکز غیر رسمی، سازمان علمی پزشکی مسئولیتی در قبال حوادث احتمالی نخواهد داشت. مراکز مجاز با بکارگیری متخصصین از بهترین و استانداردترین تجهیزات برای درمان شما استفاده خواهند کرد.

حضور فیزیوتراپیست هایی که کار بلد هستند

یکی از دلایل شهرت یک مرکز فیزیوتراپی می تواند وجود درمانگران مجرب و حرفه ای باشد. قبل از شروع درمان حتما از شهرت و تجربه و تخصص پزشک مرکز اطلاع داشته باشید و سعی کنید به مراکز توصیه شده توسط پزشک مراجعه کنید.

ابزار کامل

یکی از مهمترین ویژگی های یک مرکز فیزیوتراپی حرفه ای وجود تجهیزات مدرن و کامل بودن تجهیزات آن است. برخی از مراکز فیزیوتراپی ممکن است در جنبه های خاصی از این درمان تخصص داشته باشند. برای مثال، یک مرکز ممکن است در فیزیوتراپی آب یا الکتروتراپی تخصص داشته باشد. در این صورت تجهیزات مدرن و کامل یکی از مهم ترین ویژگی ها برای آنها خواهد بود.

اتاق های درمان خصوصی

حفظ حریم خصوصی بیمار در تمرینات فیزیوتراپی برای بسیاری از آنها مهم است. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، باید مراکزی را برای درمان خود انتخاب کنید که اتاق های خصوصی یا دادگاه های درمانی برای بیماران داشته باشند و حریم خصوصی خود را به هر بیمار بدهند.

بازرسی و معاینه قبل از شروع

علیرغم تجویز پزشک، مرکز فیزیوتراپی همچنان بیماران خود را قبل از شروع درمان معاینه و معاینه می کند و با ثبت دقیق وضعیت بیمار و نظارت بر وضعیت در تمام جلسات سعی در بررسی روند درمان دارد. گزارش مفصلی را به بیمار یا پزشک ارائه دهید. البته ارائه گزارش ها نباید همیشه مکتوب و رسمی باشد. با این حال، مراکز حرفه ای به طور منظم وضعیت فیزیکی و فرآیندهای توانبخشی را برای ثبت اسناد خود ثبت می کنند.

تغییر سریع و طبیعی است

روند درمان بیمارانی که نیاز به فیزیوتراپی دارند شامل انجام تمام جلسات به طور مداوم و بدون وقفه و بی نظمی است. اگر مرکز فیزیوتراپی به دلیل شرایط تنگ و تعداد زیاد بیماران نتواند کلاس های شما را به طور منظم برگزار کند، روند درمان شما قطع شده است. به عنوان مثال، وقتی پزشک شما 8 جلسه فیزیوتراپی را برای شما تجویز می کند، این 8 جلسه برای یک روند روتین است. در غیر این صورت ممکن است پس از 8 جلسه نامنظم و پراکنده به نتیجه دلخواه نرسید. بنابراین سعی کنید مرکزی را انتخاب کنید که تعهدات زمانی شما را برآورده کند و جلسات منظمی را برنامه ریزی کنید.

رفتار خوب و تعهد

آخرین چیزی که برای بسیاری از افراد مهم است، رفتار خوب پرسنل مرکز فیزیوتراپی و بیماران و صبر آنهاست. اکثر افرادی که برای درمان به فیزیوتراپی مراجعه می کنند، مشکلات حرکتی دارند و بنابراین نمی توانند مدت زیادی صبر کنند. کارکنان مطب باید این موضوع را به خوبی درک کنند و سعی کنند با اقدامات و برنامه ریزی ها زمان انتظار بیمار را کاهش دهند و در صورت شکایت رفتار مناسب داشته باشند. احترام به بیماران یکی از مهمترین وظایف کارکنان بهداشتی و درمانی است.

ادامه مقاله: https://payju.ir/content/مراکز-سونوگرافی-در-شیراز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط donya در ساعت 15:36

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :



صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::