همه چیز در مورد صحبت کردن

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

خبر
خبری

دو شنبه 15 آبان 1402

همه چیز در مورد صحبت کردن



صدا و سیما حرفه و واژه ای است که از حدود 70 سال پیش وارد فرهنگ ایرانی شد. یعنی از زمانی بود که رادیو اختراع شد و مردم از طریق رادیو از اخبار و اتفاقات کشور مطلع می شدند. پیش از آن حرفه گویندگی به طرق مختلف مانند قصه گویی، قوالی، آواز و شعر وجود داشت و مردم در این زمینه ها فعالیت داشتند. به طور کلی می توان گفت که صحبت کردن به معنای انتقال مفاهیم و کلماتی است که در نوشتار یا در ذهن انسان به صورت شفاهی وجود دارد.

وظایف یک گوینده چیست؟

گوینده فردی است که از مهارت کافی برخوردار باشد تا بتواند گفتار و هدف خود را به شنونده برساند و پیام خود را با بیانی مناسب و چشم نواز منتقل کند. گوینده باید اطلاعات کافی در مورد شیوه های سخنرانی و قواعد آن داشته باشد، بین فعل و فاعل تمایز قائل شود و مخاطب را جذب کند. گویندگی حرفه ای است که در آن باید مهارت کافی برای درک ادبیات و نوشته ها داشت تا بتواند با شنونده ارتباط برقرار کند و با استفاده از روش ها و لحن مناسب پیام را منتقل کند.

صحبت کردن تنها مهارت مجریان و سخنرانان نیست، بلکه هر فردی باید این مهارت را در زندگی شخصی خود داشته باشد تا ضمن رعایت ادب بتواند با مردم ارتباط صحیح برقرار کند. دلیل داشتن این مهارت این است که هر فردی شبانه روز با افراد مختلف صحبت می کند و این امری رایج است.

چگونه گوینده می شوید؟

اولین سوال علاقه مندان به گویندگی این است که چگونه گوینده کودک شویم؟ اولین قدم صحبت کردن، صدای زیبا و کلمات زیباست، زیرا هدف اصلی سخنرانی جلب توجه شنونده و عدم احساس خستگی است.

قدم بعدی این است که دایره لغات خود را تقویت کنید و بتوانید دستورات خاصی را بیان کنید و این توانایی را داشته باشید. فردی که می خواهد گوینده باشد باید فردی اجتماعی با اعتماد به نفس کافی و مهارت های ارتباطی خوب باشد. اگر در جامعه اعتماد به نفس خوبی داشته باشید و بتوانید به راحتی با مردم صحبت کنید، آنگاه سخنرانی شما واقعاً خوب خواهد بود. اگر فردی ظاهر خوب و مناسبی دارد پس باید اعتماد به نفس او بالا باشد. همچنین اگر تمایل به کار داشته باشید، اعتماد به نفس شما افزایش می یابد.

انواع گفتار

استفاده از تابع اعلان افزایش یافته است و شاخه ها و عملکردهای مختلفی از این بخش وجود دارد، بنابراین می تواند انواع مختلفی داشته باشد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

گوینده برنامه های تلویزیونی و رادیویی

مجری برنامه های تلویزیونی و رادیویی

گزارشگر اخبار صدا و سیما

گزارشگر فوتبال و کارشناس هواشناسی

فیلمبرداری و ترجمه فیلم به زبان های خارجی

دوبله و تفسیر کارتون و انیمیشن.

صداها در بازی های رایانه ای

برنامه های صوتی برای ماشین ها و رادیوهای خانگی

روایت برای کتاب های صوتی

برای محتوای بعدی به آزمون‌ها رأی دهید.

یک پادکست، یک فیلم آموزشی یا یک مستند و... بگویید.

آیا می توان درآمد صدا و دوبله را دانست؟

نمی توان قیمت مشخصی ارائه داد زیرا درآمد  گوینده رادیو به عوامل خاصی بستگی دارد. درآمد گوینده به نوع صدا، فرکانس اجرا، تجربه و ... بستگی دارد. بستگی دارد. قراردادها و فرصت های شغلی زیادی برای گوینده وجود دارد که درآمد آنها ممکن است متفاوت  اشد. به عبارت دیگر، شاخه هایی که گوینده در آن فعالیت می کند، پروژه های مختلفی که انجام می دهد و غیره. معلوم است چقدر درآمد دارد. همچنین سایت های ویژه ای برای آگهی کار وجود دارد که حتی از راه دور هم می تواند در آن ها کار کند و درآمدش هم همینطور و به شغل هایی که می گیرد بستگی دارد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط donya در ساعت 13:9

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :



صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::