پرینتر جوهر افشان چیست و چگونه کار می کند؟

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

خبر
خبری

دو شنبه 17 مهر 1402

پرینتر جوهر افشان چیست و چگونه کار می کند؟

چاپگر جوهر افشان چیست و چگونه کار می کند؟

امروزه پیشرفت تکنولوژی منجر به توسعه و تولید دستگاه هایی شده است که وظایف اداری را انجام می دهند. چاپگر جوهر افشان یکی از دستگاه های ذکر شده است که از پرطرفدارترین و پرکاربردترین چاپگرها به شمار می رود. "چاپگر جوهرافشان چیست؟" در مقاله آوای فرهنگ آریا می خواهد به طور کامل و کامل در مورد این دستگاه صحبت کند. از تاریخچه ایجاد و استفاده از این ابزار بهترین مدل های موجود در بازار وجود دارد. اگر قصد خرید چاپگر را دارید اما هنوز مطمئن نیستید که کدام چاپگر برای شما مناسب است، این مقاله را از دست ندهید!

تاریخچه چاپ جوهر افشان

تاریخچه و اولین استفاده از چاپ جوهر افشان به دهه 1950 برمی گردد.در دهه 1970 چاپگرهایی با قابلیت چاپ انواع تصاویر و اسناد کامپیوتری با وضوح بالا طراحی و تجاری شدند. برندهای معروفی که نام های درخشانی در فضای فناوری امروزی هستند مانند اپسون، اچ پی و کانن از جمله شرکت هایی هستند که نقش کلیدی در توسعه و توسعه چاپ جوهرافشان ایفا کرده اند.

چاپگر جوهر افشان چیست؟

با توجه به ویژگی هایی که ارائه می دهند، این چاپگرها در مقایسه با چاپگرهای ماتریس نقطه ای بسیار مقرون به صرفه تر هستند و این چالشی بوده است که اپسون، اچ پی و کانن همیشه با آن روبرو بوده اند و روی آن کار کرده اند. برندهای ذکر شده احساس کردند که اگر مردم توانایی خرید چاپگرهای جوهرافشان را ندارند، بهتر است پرینترهای ماتریس نقطه ای بخرند!

به همین دلیل، تکامل و طراحی چاپگرهای جوهرافشان بیش از یک دهه طول کشید. البته مقرون به صرفه بودن این دستگاه تنها مشکلی نیست که کارشناسان کانن و اچ پی در این سال ها روی آن کار کرده اند. اما بهبود کیفیت چاپ و کنترل جریان جوهر روی کاغذ نیز یکی از مهمترین مسائل است. در طول مراحل توسعه این دستگاه ذکر شده است. پرداخت شده است.

فناوری چاپ جوهرافشان

در دو دهه گذشته، تحلیلگران گزارش می دهند که فناوری چاپ دیجیتال دستخوش تغییرات مثبت شده است. جالب است که فناوری چاپ جوهرافشان سالانه 11 درصد در سراسر جهان طی سال ها رشد داشته است که این امر به توسعه کیفیت و انواع جوهر بستگی دارد. پیشرفت های این فناوری عبارتند از:

جوهرهای مبتنی بر آب برای استفاده در چاپ گرافیکی با فرمت بزرگ تولید می شوند.

در طی این فرآیند، جوهرهای پیگمنت بر پایه آب نیز معرفی شدند که می توان از آنها برای افزایش پایداری و پایداری بهتر چاپ استفاده کرد.

سطح جوهر استفاده شده در این دستگاه نیز بهبود یافته است. بنابراین امروزه چاپ دیجیتال عکس با استفاده از چاپگرهای جوهرافشان با مدیریت رنگ بهتر نسبت به گذشته انجام می شود.

جوهرهای مبتنی بر رنگ نیز برای بهبود کیفیت تصویر توسعه یافته اند.

علاوه بر موارد فوق، کیور UV نیز ساخته و به بازار عرضه شده است.

اجزا و قطعات چاپگر جوهرافشان

سر چاپ جوهر افشان

هد چاپ مهم ترین و اصلی ترین قسمت دستگاه است و به آن هسته چاپگر جوهرافشان می گویند. یک سر چاپ از چندین نازل تشکیل شده است که قطرات جوهر را روی کاغذ پخش می کند. توجه به این نکته ضروری است که تعداد و اندازه جوهر بر کیفیت و وضوح تصویر یا کاراکترهای چاپ شده تأثیر می گذارد.

سیستم تامین جوهر

سیستم تامین جوهر در این دستگاه ممکن است بسته به نوع کارتریج چاپگر یا سیستم تامین جوهر پیوسته (CISS) متفاوت باشد. کارتریج های جوهر نیز بسته به سازنده و مدل چاپگر جوهر در انواع مختلفی موجود هستند. اکثر چاپگرهای جوهر افشان دارای 4 کارتریج هستند که هر کدام دارای سه رنگ اصلی قرمز، سبز، آبی و مشکی هستند.

سیستم تامین خط پیوسته که به نام‌های سیستم تامین خط پیوسته (CIS)، سیستم تامین خط پیوسته (CISS)، سیستم جریان پیوسته (CFS) یا سیستم پر کردن خودکار خودکار (AIRS) نیز شناخته می‌شود، روش دیگری برای تامین مقادیر زیاد است. جوهر مایع به سر چاپ . استفاده از این سیستم بهترین و موثرترین راه برای کاهش هزینه های چاپ است.

سیستم حرکت سر چاپگر جوهرافشان (استپر موتور)

حرکت سیستم هد در طول کاغذ توسط یک استپر موتور انجام می شود. در واقع با استفاده از این موتور هد چاپگر با دقت بیشتری و با خطای کمتری روی سطح کاغذ چاپ حرکت می کند.

از آن

دستگاه هد بوسیله تسمه به استپر موتور متصل می شود و با حرکت تسمه توسط موتور، سیستم هد چاپگر نیز حرکت می کند. لازم به ذکر است که این نوع مکانیزم در پرینترهای ماتریس نقطه ای نیز وجود دارد.

نوار تثبیت کننده

سیستم سر از یک تثبیت کننده برای اطمینان از ثبات سر در حین حرکت استفاده می کند.

انواع پرینترهای جوهرافشان

به طور کلی چاپگرهای جوهرافشان را می توان به دو دسته اداری (خانگی) و صنعتی بر اساس نوع کاربری تقسیم کرد. تفاوت اصلی این دو دسته در فرآیند چاپ است. در مدل های اداری و خانگی، هد و کاغذ در طول فرآیند چاپ حرکت می کنند. اما با چاپگرهای جوهرافشان صنعتی، هد ثابت می شود و کاغذ حرکت می کند.

اگر می خواهید یک چاپگر برای مصارف خانگی بخرید، پیشنهاد می کنم به سراغ چاپگر جوهرافشان بروید. زیرا این دستگاه تصاویر را با کیفیت و وضوح بسیار بالا چاپ می کند و در ترکیب رنگ ها بهتر رندر می شود. همچنین این چاپگر قابلیت چاپ بر روی انواع کاغذ را دارد. چاپگرهای جوهر افشان صنعتی در خطوط تولید صنعتی استفاده می شوند.

برندهای برتر و فناوری جوهر افشان ثبت شده

چاپگر جوهرافشان کانن

برند محبوب کانن در سال 1937 فعالیت خود را در زمینه دوربین ها، دستگاه های کپی و چاپگرهای کامپیوتری، دوربین های دیجیتال و فیلمبرداری، دوربین های رفلکس تک لنز و اسکنر آغاز کرد. این برند یکی از پیشتازان صنعت چاپ است. کانن که دفتر مرکزی آن در توکیو قرار دارد با ارائه راه حل های جدید و استفاده از روش های موثر و جدید به یکی از نیروگاه های این صنعت تبدیل شده است. فناوری چاپ جوهرافشان توسط ایچیرو اندو یکی از مهندسان کانن ابداع شد که توانست با معرفی این فناوری کانن را به برندی پیشگام در این زمینه تبدیل کند.

Printa I'm Inket I'm Epson

یکی دیگر از بزرگترین شرکت هایی که در زمینه چاپگرهای جوهرافشان کار می کند اپسون است که شهرت خود را مدیون چاپگرهایی است که به بازار عرضه می کند. جالب است بدانید که این شرکت ژاپنی زیرمجموعه سیکو بود و در روزهای ابتدایی فعالیت ساعت سازی خود محصولات منحصر به فردی را عرضه می کرد. اپسون که در سال 1994 اولین چاپگر جوهر افشان رنگی را با وضوح و کیفیت بالا تولید و روانه بازار کرد، به یکی از بزرگترین و معروف ترین برندهای این دستگاه تبدیل شده است.

چاپگر جوهر افشان اچ پی

هیچکس در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برند HP را نمی شناسد! HP یکی از قدیمی ترین برندهای تکنولوژی امروزی است که در زمینه طراحی، تولید و فروش نرم افزار و سخت افزار فعالیت می کند. پرینترهای جوهرافشان ساخت شرکت اچ پی نیز از نظر کیفیت عملکرد بسیار خوبی دارند و خرید خوبی به حساب می آیند.

پرینترهای جوهر افشان تک کاره و چند کاره

چاپگر جوهر افشان یکبار مصرف

همانطور که از نام این دستگاه پیداست، آنها فقط برای یک چیز طراحی شده اند - چاپ. این نوع چاپگر جوهر افشان عمدتاً در خانه استفاده می شود و فقط می توان از آن برای چاپ اسناد متنی و اسناد همراه با تصویر روی کاغذ استفاده کرد. ابعاد چاپگرهای جوهرافشان یکبار مصرف بسیار کوچک است و فضای کمی را اشغال خواهد کرد.

چاپگر جوهر افشان چند منظوره

برخلاف مثال قبلی، پرینترهای جوهرافشان چند منظوره دارای ویژگی ها و قابلیت های بیشتری برای چاپ، کپی، اسکن و فکس هستند. عموماً این نوع پرینترها مصارف صنعتی و اداری دارند و برای محیط های بزرگ با نیاز چاپ بالاتر قابل استفاده هستند. باید گفت که کیفیت چاپ چاپگر چندکاره بسیار بالاست. از ویژگی های مثبت این دستگاه می توان به وجود درگاه کارت حافظه و چاپ بی سیم اشاره کرد.

پرینترهای جوهرافشان رنگی و سیاه و سفید

چاپگر جوهر افشان رنگی

همانطور که از نام آن پیداست، کاربران می توانند با کمک این نوع چاپگر، اسناد متنی و گرافیکی را به صورت رنگی چاپ کنند. به طور کلی پرینترهای جوهر افشان رنگی دارای 4 کارتریج رنگی هستند و قیمت بیشتری نسبت به مدل های سیاه و سفید دارند.

چاپگر سیاه و سفید جوهر افشان

چاپگرهای جوهر سیاه و سفید به کاربران اجازه می دهند اسناد متنی و گرافیکی را به رنگ سیاه چاپ کنند. از آنجایی که تنها رنگ چاپ برای این نوع چاپ سیاه است، از مقوا برای آن استفاده می شود. چاپگرهای سیاه و سفید جوهرافشان ارزان تر از مدل های رنگی هستند.

انواع کارتریج و مخزن جوهر برای پرینترهای جوهرافشان

کارتریج و جوهر دو راه برای تامین جوهر به چاپگر جوهرافشان برای چاپ تصاویر و متن روی کاغذ هستند که هر کدام در فرمت های مختلف در بازار موجود است.

انواع کارتریج

کارتریج های جوهر افشان در دو دسته رنگ و پیگمنت در بازار موجود می باشند که این دسته به نوع جوهر آنها بستگی دارد. یک کارتریج رنگدانه حاوی رنگدانه و یک کارتریج تونر حاوی مایع رنگی است. لازم به ذکر است که جزء اصلی کارتریج جوهر 95 درصد آب و جوهر پیگمنت پودر فشرده ای است که با آب داخل کارتریج مخلوط شده است.

انواع فروشگاه اسانس

مخزن جوهر که با نام مخزن جوهر نیز شناخته می شود، بخشی از چاپگرهای جوهر افشان است که در انواع مختلف با طراحی مشابه موجود است. مخزن جوهر هد چاپگر داخلی ندارد و توسط لوله های باریکی به سر چاپگر متصل می شود. لازم به ذکر است که مخزن جوهر به عنوان کارتریج دائمی یا قابل شارژ مجدد نیز شناخته می شود.

کلام پایانی

در این مقاله آوا فرهنگ آریا با چاپگر جوهرافشان و دستگاه آن آشنا می شویم. پرینترهای جوهرافشان یکی از بهترین و پرکاربردترین مدل های چاپگر موجود در بازار هستند که در انواع کاربردهای خانگی و تجاری موجود می باشند. یکی از بهترین و معتبرترین برندهای چاپگر جوهرافشان Canon است که از کیفیت و قدرت بالایی برخوردار است. برای خرید پرینترهای جوهرافشان کانن می توانید به سایت آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید.

ادامه پست: https://avafarhang.com/what-is-inkjet-printer/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط donya در ساعت 15:54

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :



صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::