نوسانات بیماری صرع

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

خبر
خبری

چهار شنبه 25 مرداد 1402

نوسانات بیماری صرع

 

این تست معمولا قبل از عمل جراحی روی فرد بیمار انجام بهترین متخصص مغز و اعصاب میشود. ممکن است اختیار ادرار هم از دست برود و شخص خود را خیس نماید. شخص هشیاری خود را از دست می دهد، عضلات بدنش سفت می شود و بعد دست و پا و بدن او دچار تکان های غیرقابل کنترلی می شوند. بیماری صرع بیشتر از خیلی از افراد به برابری انسانها معتقد است! صرع بیماری ای هولناک است که باعث درد و مشکل در افراد می شود ما به شما عزیزان یکی از بهترین مراکز درمانی و مشاوره در مشهد را معرفی می کنیم. به والدین کودکان بیمار یادآوری کنیم که این عوارض به مرور کاهش می یابد. چگونه با صرع زندگی کنیم؟ با توجه به این که صرع با فعالیت غیرطبیعی مغز به وجود می آید، تشنج ها ممکن است هر فرآیندی که مغز در آن دخیل است را تحتتأثیر قرار دهد. با این حال، هیچ قانون قطعی درمورد تصمیم به شروع دارو وجود ندارد و تصمیم گیری در مورد آن بعد از مشورت کامل با دکترتان صورت می گیرد. خطر زخمی شدن سر و صورت در این نوع صرع وجود دارد.

طی این نوع تشنج بیمار امکان دارد به یک نقطه خیره شود و به صداهای اطرافیان بدرستی جواب ندهد و یا حرکاتی مثل مالیدن دست ها بهم، جویدن، بلعیدن یا راه رفتن حول یک دایره را انجام دهد. صرع آتونیک که با عنوان حملات سقوط هم شناخته میشوند باعث از بین رفتن کنترل ماهیچه ها میشوند و در نتیجه امکان دارد سبب شوند که شخص ناگهان کنترل خود را از دست بدهد و زمین بخورد. صرع تونیک کلونیک که در گذشته با عنوان تشنج های گراند مال (grand mal) شناخته می شدند وخیم ترین نوع صرع هستند و میتوانند باعث از دست رفتن ناگهانی هشیاری، سفت شدن و تکان خوردن بدن و گاهی وقت ها از دست رفتن کنترل مثانه یا گاز گرفتن زبان شوند. صرع کلونیک همراه با حرکات ریتمیک یا تکراری ماهیچه ها هستند. صرع با ترکیبی از درمان های پزشکی، روانشناختی و حمایتهای آموزشی بهتر مدیریت میشود.

درمان رواشناختی، اجتماعی و آموزشی همگی قسمتی از برنامه درمانی صرع هستند. در این نوع تشنج امکان دارد شخص هوشیاری خود را از دست بدهد و هنگامی که ایستاده بر زمین بیوفتد در این وضعیت امکان دارد چشم هایش به بالا و عقب برگردد. قبلا صرع جزئی ساده نامیده می شدند، این تشنج ها سبب کاهش هوشیاری نمی شوند و امکان دارد سبب تغییر حالت روحی یا تغییر حالتی که بیمار اطراف را می بیند، بویی که حس می کند، مزه ای که می چشد، صدایی که می شنود یا احساسی که دارد، می شود. معلم همیشه شکایت دارد که کودک به یک جا خیره می شود و یا در حین نوشتن املا ممکن است در طول یک جمله چندین کلمه را جا بیاندازند.از علایم دیگر تشنج، علایم موضعی مانند اینکه یک دست در کنترل فرد نباشد، گزگز شدن و مورمور شدن ناگهانی یک طرف بدن، تغییر خلق به صورت گذرا (که یک انسان با شخصیت با حالت روحی پایدار ممکن است به مدت 6- 5 دقیقه دچار حالت گذرای موقت عجیب باشد) و بعضی از اختلالات رفتاری و رفتارهای نامناسب که با شخصیت فرد جور در نمی آید، که اینها باید بررسی شوند. از عوارض دیگر سرفه، گلودرد، خواب رفتگی (گزگز کردن) و احساس تنگی نفس است و ممکن است موجب مشکلات تنفسی زمان خواب نیز شود که این نکته مهم است و قبل از انجام VNS باید تشخیص داده و درمان شود.

پس صرع کوچک عبارتست از زایل شدن شعور برای مدتی کوتاه، بدون این که در بیمار تشنج یا زمین خوردگی و یا Aura دیده شود. این تشنج میتوانید سردرگمی و یا تغییر در احساس، مانند یک طعم عجیبوغریب دردهان و یا یک حس بویایی شود. صرع ابسنس اکثراً در کودکان اتفاق می افتند و با خیره شدن به یک نقطه یا حرکات نامحسوس مثل چشمک زدن یا ملچ ملوچ کردن مشخص می شوند. مراقب سر بیمار باشید زیرا ممکن است در اثر لرزش سر فرد به جایی برخورد کند برای جلوگیری از این اتفاق زیر سر بیمار یک بالش قرار دهید و یا در نبود یک شی نرم از دستهایتان استفاده کنید. اما ۲۰ درصد از کودکان مبتلا به صرع ممکن است بیماریشان با دارو کنترل نشود و در اصطلاح پزشکی دچار صرع مقاوم به درمان شوند. در نوع حرکتی منتشر، بدن شما به طوریکه شما روی آن کنترل ندارید به سوی مسیر خاصی حرکت می کند، که گاهی حقیقتا عجیب بنظر می رسد. در این نوع تشنج، فرد ممکن است گریه کند، سقوط کند، بلرزد و یا دچار حرکات تند و سریع شود و ازآنچه در اطراف او است، بیاطلاع باشد. بر اساس سن، دلایل ابتلا به صرع مختلف است به عنوان مثال در نوزادان نرسیدن اکسیژن به مغز به علت طول کشیدن خروج از کانال زایمان (زایمان سخت) رایج ترین علل تشنج است، ولی کمبود کلسیم، قند و ویتامین B۶ هم میتواند جزء علل آن باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط donya در ساعت 14:52

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :



صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::