گوگل به‌روزرسانی اصلی را در دسامبر 2020 به طور رسمی اعلام می‌کند

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

خبر
خبری

یک شنبه 25 تير 1402

گوگل به‌روزرسانی اصلی را در دسامبر 2020 به طور رسمی اعلام می‌کند


اعلام رسمی به‌روزرسانی هسته گوگل در دسامبر 2020 دیروز، گوگل در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که در حال ارائه یک به‌روزرسانی جامع هسته هستیم. این پیام دارای دو قسمت است، یک قسمت از این آپدیت و یک قسمت که هنوز تحویل داده نشده است و از الان تا دن باید منتظر این تغییرات باشید. باید بدانید که این یک به‌روزرسانی است و باگ‌ها و مشکلات اصلی هسته را برطرف می‌کند. در ادامه این مقاله این به روز رسانی را بررسی خواهیم کرد با وبلاگ همراه باشید.

متن گزارش گوگل از دسامبر 2020

پس از امروز، به‌روزرسانی گسترده‌ای برای الگوریتم اصلی منتشر خواهیم کرد، همانطور که چندین بار در سال انجام می‌دهیم. این به‌روزرسانی اصلی دسامبر 2020 نامیده می‌شود. راهنمای ما برای این به‌روزرسانی‌ها همانطور که قبلاً توضیح دادیم باقی می‌ماند. لطفا برای اطلاعات بیشتر به این پست وبلاگ مراجعه کنید. آنچه مدیران وب‌سایت‌ها باید درباره گوگل بدانند، به‌روزرسانی خبری رسمی اصلی در مورد خزیدن و فهرست‌بندی وب‌سایت‌ها برای مدیران وب‌سایت در فهرست Google است. googleblog.com

روز بعد. همانطور که چندین بار در سال انجام می دهیم، به روز رسانی های جامع الگوریتم را منتشر می کنیم. این به‌روزرسانی اصلی دسامبر 2020 نامیده می‌شود. ارائه ما از چنین اصلاحاتی همان چیزی است که قبلاً بحث شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن، این پست وبلاگ را بررسی کنید. آنچه مدیران وب سایت ها باید در مورد گوگل بدانند این است که هسته رسمی داده ها را در وب سایت به روز کنند، نمایه گوگل وب مسترها را مشاهده و فهرست کنند. googleblog.com

به روز رسانی الگوریتم هسته گسترده گوگل چیست؟

قبل از اینکه وارد تغییراتی شویم که احتمالاً توسط به‌روزرسانی الگوریتم ایجاد می‌شود، مهم است که بفهمیم این نوع به‌روزرسانی دقیقاً چیست.

بیایید با تابع اصلی الگوریتم اشتباه شروع کنیم.

این یک به‌روزرسانی هدفمند مانند پاندا یا پنگوئن نیست که برای حل یک مشکل خاص طراحی شده باشد.

به روز رسانی ها مشابه الگوریتم های جدید است که در الگوریتم اصلی گنجانده شده است.

گاهی اوقات آنها به طور کامل جداگانه اجرا می شوند، به جز برای ارائه الگوریتم اصلی با امتیاز یا طبقه بندی که سپس برای تغییر رتبه بندی استفاده می شود.

پیشرفت اصلی در سئو چیست؟

به روز رسانی الگوریتم هسته توسعه یافته به این معنی است که خود الگوریتم هسته به نوعی تغییر کرده است.

این شامل تغییر نحوه تضاد برخی عوامل موجود با یکدیگر، یا نحوه تعامل آنها با یکدیگر، یا نحوه ایجاد هماهنگی کامل است.

این می‌تواند شامل تغییراتی در الگوریتم‌های Google برای بهینه‌سازی مواردی مانند کافئین یا مانند مرغ مگس خوار، نحوه تفسیر سوالات مخاطب توسط گوگل باشد.

این امکان وجود دارد که در آپدیت از تنظیمات جدیدی استفاده شود که قبلاً در نظر گرفته نشده بودند

تنها در سال گذشته، موتور جستجو بیش از 3000 تغییر در جستجوی گوگل ایجاد کرد و امسال گوگل شروع به انتشار (و صحبت در مورد) به روز رسانی های اصلی گوگل کرد.

Google Core Update چیست؟

برخلاف دیگر راه‌اندازی‌ها، به‌روزرسانی اصلی گوگل تغییرات مهم و گسترده‌ای را در الگوریتم و فرآیند جستجوی موتور جستجو ایجاد می‌کند.

چهارم 2020

یک به روز رسانی بزرگ برای می 2020

دنی سالیوان، سخنگوی گوگل از طریق توییتر اعلام کرد که گوگل در حال انتشار یک به روز رسانی الگوریتم بزرگ است.

حدود 90 دقیقه بعد اعلام کرد که به روز رسانی 1-2 هفته طول می کشد.

هدف از به روز رسانی عمده

به‌روزرسانی‌های اولیه طوری طراحی شده‌اند که تأثیر قابل‌توجهی بر نتایج نظرسنجی در همه کشورها و زبان‌ها داشته باشند.

هنگامی که سایت ها شروع به به روز رسانی محتوای خود می کنند، قطعاً رتبه بندی جستجوی آنها کاهش یا افزایش می یابد.

تغییرات در رتبه بندی جستجو معمولا به طور مستقیم با محتوای سایت مرتبط است.

این بدان معنی است که اگر محتوا از آخرین به روز رسانی محبوب باشد، رتبه بالاتری خواهد داشت. مخالفش هم درست است. بنابراین برخی از محتوای جدید منتشر شده وجود داشت که در آخرین به روز رسانی گم شده بودند.

با این حال، محتوای جدید نیاز به ارزیابی مجدد نسبت به محتوای قبلی دارد. به عبارت ساده، رتبه بندی ممکن است کاملاً متفاوت از گذشته باشد.

پس از هفت ماه، گوگل به‌روزرسانی هسته جدید (نسخه پایه دسامبر 2020) را منتشر کرد.

بری شوارتز در 3 دسامبر 2020 ساعت 10:36 صبح

گوگل اعلام کرد که به‌روزرسانی Core جدید (به‌روزرسانی دسامبر 2020) را منتشر می‌کند. این سومین آپدیت بزرگ سال 2020 است.

لازم به ذکر است که اولین به روز رسانی اصلی در ژانویه 2020 و نسخه دوم به روز رسانی اصلی می 2020 است.

این توییت گوگل است که آن را اعلام می‌کند، جایی که گوگل می‌گوید: «پس از امروز، مانند چندین بار در سال، نسخه جدیدی از به‌روزرسانی الگوریتم هسته را منتشر خواهیم کرد. به‌روزرسانی اصلی دسامبر 2020 نامیده می‌شود».

شروع از ساعت 1:00 بعد از ظهر گوگل به این معنی است که گوگل به روز رسانی اصلی را در دسامبر 2020 در ساعت 1:00 بعد از ظهر آغاز کرد، یعنی دو ساعت و نیم پس از آن که گوگل اعلام کرد به روز رسانی خواهد شد.

گوگل اضافه کرد: "به‌روزرسانی اصلی نوامبر 2020 اکنون فعال است. طبق معمول با این به‌روزرسانی‌ها، تقریباً یک تا دو هفته طول می‌کشد تا به طور کامل عرضه شود."

به روز رسانی های قبلی آخرین به روز رسانی (هسته ای)، می 2020، یک به روز رسانی بزرگ و گسترده بود که دو هفته طول کشید تا عرضه شود.

قبل از اینکه گوگل آپدیت اصلی را در ژانویه 2020 اعلام کند، در کانال تلگرام سئوتن نظرسنجی درباره این آپدیت داشتیم.

این قبل از آپدیت بود. بسیاری از مدیران وب‌سایت‌ها و مدیران سایت از این به‌روزرسانی انتقاد کردند، زیرا بسیاری اظهار داشتند که به‌اندازه به‌روزرسانی‌های قبلی تأثیرگذار نیست.

گوگل نیز در ماه نوامبر یک به‌روزرسانی منتشر کرد، اما این به‌روزرسانی مختص رتبه‌بندی محلی بود.

این تغییرات برای همه وب مسترها اهمیت ویژه ای دارد و دلیل آن وجود تفاوت های زیاد در نتایج و رتبه بندی وب سایت ها است.

مشخص نیست و غیرممکن است که بدانید گوگل چه زمانی این به روز رسانی ها را انجام داده است، گوگل مشکل این اقدامات را به ما نشان می دهد، آیا وب سایت ها برای مخاطبان خود بهینه شده اند یا برای کسب رتبه طراحی شده اند.

بزرگترین تغییرات در سال 2020 چیست؟

تعداد جستجوهای ناموفق

همچنین به عنوان شناخته شده است "رتبه بخش صفر" و "سایت صفر" در بین سایت ها در حال افزایش است. این به این معنی است که به جای کلیک کردن روی یک لینک و رفتن به آن. بازدید کننده در صفحه نتایج در آنجا می ماند. جستجو پاسخ داده شده است.

هر بار که گوگل الگوریتم خود را به روز می کند، یک گام به جلو برمی دارد تا تجربه جستجو را کاربرپسندتر کند. با این حال، ما به عنوان متخصص سئو، استفاده از تکنیک های کلاه سفید را پیشنهاد می کنیم.

دستورالعمل‌های مدیران وب‌سایت مشابه تغییراتی است که قبلاً در نحوه ارزیابی کیفیت وب‌سایت‌های گوگل در حال حاضر توسط گوگل اعلام شده بود.

این بدان معناست که حتی اگر محتوای با کیفیت منتشر کنید، وب سایت ها رتبه های بالاتری در گوگل کسب خواهند کرد.

با این حال، هر وب سایتی که شاهد افت رتبه باشد باید به دلایل احتمالی مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته گوگل، کاهش رتبه پس از یک به روز رسانی بزرگ به معنای بد بودن سایت یا محتوای آن نیست. غول جستجو می گوید که می توان به سادگی محتوای به روز شده نوشت یا داده های جدیدی اضافه کرد که کاربران علاقه بیشتری به خواندن آن دارند.

ما در آینده به‌روزرسانی را عمیقاً تحلیل خواهیم کرد و شما را با توسعه ردیاب‌های به‌روزرسانی جدید به‌روز خواهیم کرد.

اطلاعیه فعلی فقط یک هشدار است و نسخه های بیشتری بعدا منتشر خواهند شد و انتظار می رود مانند قبل چندین روز ادامه داشته باشند.

چیزی که این آپدیت را بیش از پیش مهم می کند این است که تا هفت ماه دیگر منتشر می شود.

اما با به‌روزرسانی جدید گوگل، گوگل نحوه ارزیابی رتبه‌بندی محتوا را پس از تغییراتی که در سایت از آخرین به‌روزرسانی انجام شده است، دوباره ارزیابی می‌کند.

سایت هایی که به سختی برای بهبود رتبه خود تلاش می کنند ممکن است با افت رتبه مواجه شوند. از سوی دیگر، وب سایت هایی که تلاشی هماهنگ برای بهینه سازی محتوای خود انجام نداده اند، می توانند به نتایج عالی دست یابند.

یک چیز مسلم است، این به روز رسانی تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. به‌روزرسانی‌های اصلی در نتایج جستجو در کشورهای مختلف به همه زبان‌ها بسیار قابل مشاهده و مؤثر هستند.

سایت ها با شروع به روز رسانی هسته خود قطعا کاهش یا افزایش رتبه های جستجو را تجربه خواهند کرد.

تغییر در موقعیت جستجو به صورت مثبت یا منفی نشان دهنده ارزش محتوا است

اگر محتوا از آخرین به روز رسانی اصلی بیشتر بهبود یافته بود، شاید رتبه بالاتر می رفت. برعکس این روند نیز دور از انتظار نیست.

افزودن اطلاعات اضافی به یک محتوا راهی عالی برای نشان دادن ارتباط آن با سؤالات مخاطبان به Google است.

اگر برای یک موضوع خاص تغییری در ریسک وجود داشته باشد، ممکن است محتوا نیز مهمتر در نظر گرفته شود.

پس از این به روز رسانی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجوی گوگل چه کنیم؟

گوگل یک راهنمای رسمی برای کمک به شما در بهبود رتبه خود منتشر کرده است.

این مقاله را بخوانید و رتبه گوگل خود را ارتقا دهید.

1. شاید هیچ چیز تغییر نکند!

به نظر گوگل، رتبه شما ممکن است پایین آمده باشد، اما هیچ کاری نمی توانید انجام دهید تا آن را تغییر دهید." ما می دانیم که افرادی که صاحب سایت هستند و به آن امتیاز می دهند در تلاش برای رفع مشکل هستند، اما می خواهیم بگوییم که این مشکل را برطرف نکنید. به علاوه، ممکن است اصلاً راه حلی وجود نداشته باشد."

به‌روزرسانی‌های اصلی Google برای وب‌سایت‌های خاصی هدف قرار نمی‌گیرند. به‌روزرسانی‌های اصلی برای بهبود نحوه ارزیابی کلی محتوا توسط سیستم‌های رتبه‌بندی Google عبارتند از:

«صفحاتی که در به‌روزرسانی اصلی بد به نظر می‌رسند، خوب هستند. آنها دستورالعمل‌های Google را نقض نمی‌کنند و مشمول دستورالعمل‌های عملکرد یا الگوریتم‌ها نیستند، زیرا سایت‌هایی که این دستورالعمل‌ها را نقض می‌کنند ممکن است تحت تأثیر نامطلوب قرار گیرند.

در واقع، هیچ چیزی در به روز رسانی اصلی وجود ندارد که صفحات یا سایت های خاصی را هدف قرار دهد. در عوض، تغییرات در مورد بهبود روش تجزیه و تحلیل محتوا توسط این سیستم های الگوریتمی است.

اساساً، اگر رتبه شما پس از یک به روز رسانی بزرگ کاهش یابد، نتایج و رتبه سایت شما تغییر نخواهد کرد.

2. تغییراتی وجود دارد که می توانید ایجاد کنید

آیا به نظر می رسد این محتوا در خدمت منافع واقعی بازدیدکنندگان سایت است؟ یا ثابت شده است که در نتایج جستجو رتبه بهتری دارد؟

همچنین از سایرینی که به سایت شما وابسته نیستند بخواهید که یک بررسی صادقانه از سایت شما ارائه دهند. به طور کلی، اصل E-A-T (تخصص، دقت، اعتماد) گوگل اعمال می شود.

3. نحوه انجام این کارها

اگر می خواهید رتبه های بالایی کسب کنید، بهینه سازی وب سایت مهم است. داشتن یک ابزار تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا وب سایت خود را تا حد امکان به نیازهای بازدیدکنندگان نزدیک کنید.

به عنوان مثال، یک ابزار ممیزی وب سایت، وب سایت شما را برای کلمات کلیدی بررسی می کند. ابزار Top 10 Optimizer وب سایت شما را با وب سایت های دیگر مقایسه می کند.

علاوه بر ابزارهای بالا، SEOprofiler ابزارهایی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند کلمات کلیدی خوب را پیدا کنید، ابزارهایی که به شما در بهینه سازی پیوندها، ابزارهای هوش مصنوعی و موارد دیگر کمک می کنند.

نکات گوگل برای مقابله با تغییرات بزرگ الگوریتم

پست وبلاگ گوگل نکاتی را برای وب مسترها ارائه می دهد که برای بهبود رتبه پس از یک به روز رسانی بزرگ چه کاری انجام دهند.

هدف از این تغییرات بهبود محتوا در گوگل است، بنابراین "برخی از صفحاتی که زودتر از کار افتاده اند، عملکرد بهتری دارند." ترتیب رتبه بندی تغییر می کند و برخی از سایت ها تنزل رتبه پیدا می کنند و با سایت های مرتبط تری جایگزین می شوند.

مطالب عالی را ادامه دهید!

محتوای خود را مرور کنید

توصیه های گوگل همچنان بر ارائه بهترین محتوای ممکن متمرکز است. در لیست سوالاتی که باید در مورد محتوای خود بپرسید، راهنما به چهار دسته اصلی تقسیم می شود:

محتوا و کیفیت آن:

آیا عناصر اصلی، معنادار، صادقانه، مفید و ارزشمند در محتوا وجود دارد؟

تخصص: آیا توسط مرجعی به خوبی بررسی و بررسی شده است؟

ارائه: آیا به خوبی نوشته شده و بدون خطا است و آیا در دستگاه های مختلف به خوبی نمایش داده می شود؟

مقایسه: آیا در مقایسه با سایر محتوای مشابه، ارزش ارائه می دهد و علاقه واقعی بازدیدکنندگان را ایجاد می کند؟

E-A-T که مخفف expertise-authority-credibility است، در دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت محتوای گوگل استفاده می شود و موتور جستجو به آن به عنوان منبع دیگری برای راهنمایی در مورد محتوای عالی اشاره می کند.

زمان بهبودی

همانطور که گفته شد، به روز رسانی های اصلی هر چند ماه یکبار اتفاق می افتد و یک سوال رایج این است که چقدر طول می کشد تا سایت به نتایج قبلی خود بازگردد؟

گوگل می گوید: با فرض اینکه بهبودهایی انجام شده باشد - ممکن است تا به روز رسانی نسخه اصلی بعدی باقی بمانند. با این حال، محتوای «در صورت شناسایی بهبودها» ممکن است پس از یکی از به‌روزرسانی‌های اصلی کوچک‌تر که به‌طور منظم منتشر می‌شوند، بازیابی شوند.

گوگل اشاره می‌کند که بهینه‌سازی توسط وب‌مسترها نتایج جستجو را تضمین نمی‌کند و محتوای مرتبط‌تر نسبت به سایر صفحات در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد.

آیا مفید است؟

آره. اگرچه توصیه های گوگل تا حد زیادی با آنچه قبلا گفته شد مطابقت دارد،

این مقاله یک راهنمای و چک لیست مفید و متمرکز است که مدیران وب سایت ها می توانند هنگام انجام به روز رسانی هسته بعدی خود به آن مراجعه کنند.

سوال: چه چیزی در به روز رسانی الگوریتم دسامبر 2020 گوگل تغییر خواهد کرد؟

اکنون گوگل اعلام کرده است که به‌روزرسانی اصلی دسامبر 2020 را منتشر می‌کند.

در حال حاضر، هیچ کس دقیقاً نمی داند تغییرات جدید چه خواهند بود و چگونه بر SERP ها (صفحه نتایج موتور جستجو) تأثیر خواهند گذاشت. گوگل در توییتر اعلام کرد که عرضه آن آغاز شده است و دو هفته یا بیشتر طول می کشد تا در سراسر جهان عرضه شود.

یکی از بزرگترین تغییرات در طول این سال ها به روز رسانی MobileGeddon در آوریل 2015 بود. به خوبی به یاد دارم که برای سایت هایی که این امتیاز را نداشتند جریمه سنگینی در نظر گرفته شد.

تجربه شخصی من با تغییرات بزرگ

در حال حاضر، گوگل در مورد تغییر آینده ارتباط برقرار می کند و این به روز رسانی می تواند تفاوت بزرگی در نتایج وب سایت ایجاد کند، توسعه دهندگان و SEO می توانند برای تغییر بزرگ آماده شوند. همین امر در مورد به روز رسانی های اخیر که بر زمان بارگذاری و عملکرد کلی تمرکز دارند (مثلاً Core Web Vital) صدق می کند.

بنابراین، توجه ویژه ای به رتبه سایت شما در SERP های گوگل در هفته های آینده داشته باشید. اگرچه هیچ کس دقیقاً از تغییرات، مشاوره سئو و غیره اطلاعی ندارد. وجود دارد. بر اساس این نتایج، من حدس می زنم. اصول فنی سئو (محتوای با کیفیت، ابرداده، دسترسی خوب، لینک های ورودی، عملکرد و غیره) برای چندین سال ثابت بوده است، اما احتمالاً در این به روز رسانی به آن پرداخته خواهد شد.

مراجعه به مرجع:  https://blogten.ir/note-update-core-dec-2020/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط donya در ساعت 14:43

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :



صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::