ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

خبر
خبری

شنبه 16 اسفند 1399

موضوع معافیت اعضای هیات علمی از مالیات چیست؟
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با تاکید بر اینکه اعضای هیات علمی صرفا از پلکانی شدن مالیات حقوق معاف هستند، گفت: قانون کسر ۱۰ درصد مالیات همچنان برقرار است.
 
                                                   موضوع معافیت اعضای هیات علمی از مالیات چیست؟

به گزارش تابناک، دکتر محمد تقی نظرپور در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به قوانین و بخشنامه‌های موجود در خصوص مالیات بر درآمد حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی اشاره کرد و افزود: از نظر مواد قانونی که به موضوع مالیات حقوق کارکنان دولت یا به طور خاص مالیات حقوق اعضای هیات علمی مربوط می‌شوند؛ می‌توان به دو قانون اشاره کرد که یکی از این قوانین ماده ۵ قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات مربوط به پایه حقوق اعضای رسمی هیات علمی( آموزشی و پژوهشی) شاغل و بازنشسته دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب ۲۶ اسفند سال ۶۸ مجلس شورای اسلامی و دیگری ماده ۸۵ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم است.

وی ادامه داد: از زمان اجرای این دو قانون فوق تاکنون؛ حداکثر ۱۰ درصد به عنوان مالیات از حقوق اعضای هیات علمی رسمی (آموزشی و پژوهشی) کسر شده است.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به لزوم شفاف‌سازی موضوع مالیات بر درآمد حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی تصریح کرد: در مباحث اخیر مطرح شده در خصوص پلکانی شدن پرداخت مالیات حقوق کارکنان دولت؛ اعضای هیات علمی و قضات صرفا از قانون پلکانی شدن مالیات معالی ۱۰ درصد مالیات از حقوق آنان کسر خواهد شد.

مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دهم اسفندماه خود مصوب کرد که اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و قضات از پرداخت مالیات معاف شدند. قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) ۱۱ اسفندماه مجلس شورای اسلامی در توضیح این مصوبه گفت: براساس قانون این افراد باید ۱۰ درصد مالیات پرداخت کنند.

 

 
 





نوشته شده توسط donya در ساعت 18:45

شنبه 16 اسفند 1399

پرورش عضله‌های کرونا با دمبل‌های غیربهداشتی/ یک بام و دو هوای باشگاه‌های ورزشی

بر خلاف هشدار‌ها برای آغاز موج چهارم کرونا، باشگاه‌های ورزشی همچنان فعال هستند.

 

برخلاف توصیه و تاکیدات دائم مسئولان درمانی کشور و هشدارهای مکرر آنان نسبت به موج چهارم کرونا، باشگاه های ورزشی در البرز فعال هستند.

قطعا استفاده از ماسک هنگام ورزش، دشواری تنفس را برای ورزشکاران دو چندان می کند بنابراین بعضی از آنان از استفاده از ماسک خودداری می کنند و همین موضوع باعث نگرانی شهروندان و تماس های مکررشان با باشگاه خبرنگاران جوان البرز شده است.

گلستانی، معاون اداره کل ورزش و جوانان البرز در این باره گفت: ما از نظر شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار داریم و در وضعیت زرد نیز بعضی باشگاه های ورزشی کم برخورد می توانند فعالیت داشته باشند.

او افزود: اما فعالیت این باشگاه ها باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی همراه باشد.

معاون توسعه اداره ورزش و جوانان البرز  گفت: توانایی بازرسی از همه باشگاه های ورزشی به دلیل کمبود نیرو برای ما وجود ندارد بنابراین ممکن متوجه رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در بعضی باشگاه ها نشویم.

او افزود: شهروندان عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا در باشگاه های ورزشی را به اطلاع ما و کارشناسان بهداشت برسانند.

شهروندان می توانند تخلفات واحدهای صنفی و باشگاه ها را از طریق تماس با ۱۹۰ به اطلاع دانشگاه علوم پزشکی البرز برسانند.






نوشته شده توسط donya در ساعت 18:44

شنبه 16 اسفند 1399

۲۰ درصد مدارس نیازمند بازسازی هستند/ ساخت روزانه ۲۹ کلاس درس در دولت دوازدهم

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۲۰ درصد از مدارس به دلیل اینکه قدیمی هستند نیاز به باز سازی یا مقاوم سازی دارد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح مدارس برکت در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  مجموعه تلاش وزارت آموزش و پرورش برای تامین فضای آموزشی با همت خیرین قوت میگیرد.

 
او با بیان اینکه براساس مصوبه‌ای که هیات دولت دارد و مقرراتی که وجود دارد، در مناطق روستایی هر مجموعه خیریه‌ای که ۳۰ درصد از منابع را تامین کند و در مناطق روستایی اگر ۵۰ درصد را تامین کند مابقی آن را دولت تعهد میکند، گفت: از این طریق فضا‌های آموزشی احداث می شوند.

حاجی میرزایی افزود: در مناطق روستایی این نسبت ۳۰ به ۷۰ است که امروز تفاهم کردیم که هزار واحد آموزشی به وسیله آموزش و پرورش و بنیاد برکت ساخته شود که امید است گشایشی در توسعه فرصت‌های آموزشی برای مناطق محروم باشد.

او با بیان اینکه  ۵۰۰ مدرسه آموزشی نیز ساخته می‌شوند، گفت: تامین هزینه‌های آن به صورت برابر بین آموزش و پرورش و بنیاد برکت است که در مناطق شهری و محرومی که نیاز به فضای آموزشی دارند احداث خواهد شد.

وزیر اموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از مدارس به دلیل اینکه قدیمی هستند نیاز به باز سازی یا مقاوم سازی دارند، ادامه داد: به دلیل اینکه تحرک جمعیت داریم برخی از مدارس خالی از دانش آموز شده و در محدوده شهر‌های بزرگ با تراکم دانش آموز روبه رو هستیم.

حاجی میرزایی گفت: نیاز داریم که در این بخش‌ها فضای آموزشی ساخته شود که در طول سال هم مجموعه تلاش‌های آموزش و پرورش و هم خیرین برای رفع این نقیصه فعال هستند.

او با بیان اینکه طی سال‌های دولت تدبیر و امید هر روز ۲۹ کلاس درس ساخته شده است، ادامه داد: اعتباراتی که به امر نوسازی مدارس اختصاص یافته بیش از ۷ برابر در طی این ۸ سال شده است و اعتباراتی که خیرین کمک می کنند به حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان در سال رسیده است.






نوشته شده توسط donya در ساعت 18:44

0 0

به وبلاگ خود خوش امدید
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...




نوشته شده توسط donya در ساعت 0:0

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :



صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::