ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

خبر
خبری

دو شنبه 17 مهر 1402

پرینتر جوهر افشان چیست و چگونه کار می کند؟

چاپگر جوهر افشان چیست و چگونه کار می کند؟

امروزه پیشرفت تکنولوژی منجر به توسعه و تولید دستگاه هایی شده است که وظایف اداری را انجام می دهند. چاپگر جوهر افشان یکی از دستگاه های ذکر شده است که از پرطرفدارترین و پرکاربردترین چاپگرها به شمار می رود. "چاپگر جوهرافشان چیست؟" در مقاله آوای فرهنگ آریا می خواهد به طور کامل و کامل در مورد این دستگاه صحبت کند. از تاریخچه ایجاد و استفاده از این ابزار بهترین مدل های موجود در بازار وجود دارد. اگر قصد خرید چاپگر را دارید اما هنوز مطمئن نیستید که کدام چاپگر برای شما مناسب است، این مقاله را از دست ندهید!

تاریخچه چاپ جوهر افشان

تاریخچه و اولین استفاده از چاپ جوهر افشان به دهه 1950 برمی گردد.در دهه 1970 چاپگرهایی با قابلیت چاپ انواع تصاویر و اسناد کامپیوتری با وضوح بالا طراحی و تجاری شدند. برندهای معروفی که نام های درخشانی در فضای فناوری امروزی هستند مانند اپسون، اچ پی و کانن از جمله شرکت هایی هستند که نقش کلیدی در توسعه و توسعه چاپ جوهرافشان ایفا کرده اند.

چاپگر جوهر افشان چیست؟

با توجه به ویژگی هایی که ارائه می دهند، این چاپگرها در مقایسه با چاپگرهای ماتریس نقطه ای بسیار مقرون به صرفه تر هستند و این چالشی بوده است که اپسون، اچ پی و کانن همیشه با آن روبرو بوده اند و روی آن کار کرده اند. برندهای ذکر شده احساس کردند که اگر مردم توانایی خرید چاپگرهای جوهرافشان را ندارند، بهتر است پرینترهای ماتریس نقطه ای بخرند!

به همین دلیل، تکامل و طراحی چاپگرهای جوهرافشان بیش از یک دهه طول کشید. البته مقرون به صرفه بودن این دستگاه تنها مشکلی نیست که کارشناسان کانن و اچ پی در این سال ها روی آن کار کرده اند. اما بهبود کیفیت چاپ و کنترل جریان جوهر روی کاغذ نیز یکی از مهمترین مسائل است. در طول مراحل توسعه این دستگاه ذکر شده است. پرداخت شده است.

فناوری چاپ جوهرافشان

در دو دهه گذشته، تحلیلگران گزارش می دهند که فناوری چاپ دیجیتال دستخوش تغییرات مثبت شده است. جالب است که فناوری چاپ جوهرافشان سالانه 11 درصد در سراسر جهان طی سال ها رشد داشته است که این امر به توسعه کیفیت و انواع جوهر بستگی دارد. پیشرفت های این فناوری عبارتند از:

جوهرهای مبتنی بر آب برای استفاده در چاپ گرافیکی با فرمت بزرگ تولید می شوند.

در طی این فرآیند، جوهرهای پیگمنت بر پایه آب نیز معرفی شدند که می توان از آنها برای افزایش پایداری و پایداری بهتر چاپ استفاده کرد.

سطح جوهر استفاده شده در این دستگاه نیز بهبود یافته است. بنابراین امروزه چاپ دیجیتال عکس با استفاده از چاپگرهای جوهرافشان با مدیریت رنگ بهتر نسبت به گذشته انجام می شود.

جوهرهای مبتنی بر رنگ نیز برای بهبود کیفیت تصویر توسعه یافته اند.

علاوه بر موارد فوق، کیور UV نیز ساخته و به بازار عرضه شده است.

اجزا و قطعات چاپگر جوهرافشان

سر چاپ جوهر افشان

هد چاپ مهم ترین و اصلی ترین قسمت دستگاه است و به آن هسته چاپگر جوهرافشان می گویند. یک سر چاپ از چندین نازل تشکیل شده است که قطرات جوهر را روی کاغذ پخش می کند. توجه به این نکته ضروری است که تعداد و اندازه جوهر بر کیفیت و وضوح تصویر یا کاراکترهای چاپ شده تأثیر می گذارد.

سیستم تامین جوهر

سیستم تامین جوهر در این دستگاه ممکن است بسته به نوع کارتریج چاپگر یا سیستم تامین جوهر پیوسته (CISS) متفاوت باشد. کارتریج های جوهر نیز بسته به سازنده و مدل چاپگر جوهر در انواع مختلفی موجود هستند. اکثر چاپگرهای جوهر افشان دارای 4 کارتریج هستند که هر کدام دارای سه رنگ اصلی قرمز، سبز، آبی و مشکی هستند.

سیستم تامین خط پیوسته که به نام‌های سیستم تامین خط پیوسته (CIS)، سیستم تامین خط پیوسته (CISS)، سیستم جریان پیوسته (CFS) یا سیستم پر کردن خودکار خودکار (AIRS) نیز شناخته می‌شود، روش دیگری برای تامین مقادیر زیاد است. جوهر مایع به سر چاپ . استفاده از این سیستم بهترین و موثرترین راه برای کاهش هزینه های چاپ است.

سیستم حرکت سر چاپگر جوهرافشان (استپر موتور)

حرکت سیستم هد در طول کاغذ توسط یک استپر موتور انجام می شود. در واقع با استفاده از این موتور هد چاپگر با دقت بیشتری و با خطای کمتری روی سطح کاغذ چاپ حرکت می کند.

از آن

دستگاه هد بوسیله تسمه به استپر موتور متصل می شود و با حرکت تسمه توسط موتور، سیستم هد چاپگر نیز حرکت می کند. لازم به ذکر است که این نوع مکانیزم در پرینترهای ماتریس نقطه ای نیز وجود دارد.

نوار تثبیت کننده

سیستم سر از یک تثبیت کننده برای اطمینان از ثبات سر در حین حرکت استفاده می کند.

انواع پرینترهای جوهرافشان

به طور کلی چاپگرهای جوهرافشان را می توان به دو دسته اداری (خانگی) و صنعتی بر اساس نوع کاربری تقسیم کرد. تفاوت اصلی این دو دسته در فرآیند چاپ است. در مدل های اداری و خانگی، هد و کاغذ در طول فرآیند چاپ حرکت می کنند. اما با چاپگرهای جوهرافشان صنعتی، هد ثابت می شود و کاغذ حرکت می کند.

اگر می خواهید یک چاپگر برای مصارف خانگی بخرید، پیشنهاد می کنم به سراغ چاپگر جوهرافشان بروید. زیرا این دستگاه تصاویر را با کیفیت و وضوح بسیار بالا چاپ می کند و در ترکیب رنگ ها بهتر رندر می شود. همچنین این چاپگر قابلیت چاپ بر روی انواع کاغذ را دارد. چاپگرهای جوهر افشان صنعتی در خطوط تولید صنعتی استفاده می شوند.

برندهای برتر و فناوری جوهر افشان ثبت شده

چاپگر جوهرافشان کانن

برند محبوب کانن در سال 1937 فعالیت خود را در زمینه دوربین ها، دستگاه های کپی و چاپگرهای کامپیوتری، دوربین های دیجیتال و فیلمبرداری، دوربین های رفلکس تک لنز و اسکنر آغاز کرد. این برند یکی از پیشتازان صنعت چاپ است. کانن که دفتر مرکزی آن در توکیو قرار دارد با ارائه راه حل های جدید و استفاده از روش های موثر و جدید به یکی از نیروگاه های این صنعت تبدیل شده است. فناوری چاپ جوهرافشان توسط ایچیرو اندو یکی از مهندسان کانن ابداع شد که توانست با معرفی این فناوری کانن را به برندی پیشگام در این زمینه تبدیل کند.

Printa I'm Inket I'm Epson

یکی دیگر از بزرگترین شرکت هایی که در زمینه چاپگرهای جوهرافشان کار می کند اپسون است که شهرت خود را مدیون چاپگرهایی است که به بازار عرضه می کند. جالب است بدانید که این شرکت ژاپنی زیرمجموعه سیکو بود و در روزهای ابتدایی فعالیت ساعت سازی خود محصولات منحصر به فردی را عرضه می کرد. اپسون که در سال 1994 اولین چاپگر جوهر افشان رنگی را با وضوح و کیفیت بالا تولید و روانه بازار کرد، به یکی از بزرگترین و معروف ترین برندهای این دستگاه تبدیل شده است.

چاپگر جوهر افشان اچ پی

هیچکس در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برند HP را نمی شناسد! HP یکی از قدیمی ترین برندهای تکنولوژی امروزی است که در زمینه طراحی، تولید و فروش نرم افزار و سخت افزار فعالیت می کند. پرینترهای جوهرافشان ساخت شرکت اچ پی نیز از نظر کیفیت عملکرد بسیار خوبی دارند و خرید خوبی به حساب می آیند.

پرینترهای جوهر افشان تک کاره و چند کاره

چاپگر جوهر افشان یکبار مصرف

همانطور که از نام این دستگاه پیداست، آنها فقط برای یک چیز طراحی شده اند - چاپ. این نوع چاپگر جوهر افشان عمدتاً در خانه استفاده می شود و فقط می توان از آن برای چاپ اسناد متنی و اسناد همراه با تصویر روی کاغذ استفاده کرد. ابعاد چاپگرهای جوهرافشان یکبار مصرف بسیار کوچک است و فضای کمی را اشغال خواهد کرد.

چاپگر جوهر افشان چند منظوره

برخلاف مثال قبلی، پرینترهای جوهرافشان چند منظوره دارای ویژگی ها و قابلیت های بیشتری برای چاپ، کپی، اسکن و فکس هستند. عموماً این نوع پرینترها مصارف صنعتی و اداری دارند و برای محیط های بزرگ با نیاز چاپ بالاتر قابل استفاده هستند. باید گفت که کیفیت چاپ چاپگر چندکاره بسیار بالاست. از ویژگی های مثبت این دستگاه می توان به وجود درگاه کارت حافظه و چاپ بی سیم اشاره کرد.

پرینترهای جوهرافشان رنگی و سیاه و سفید

چاپگر جوهر افشان رنگی

همانطور که از نام آن پیداست، کاربران می توانند با کمک این نوع چاپگر، اسناد متنی و گرافیکی را به صورت رنگی چاپ کنند. به طور کلی پرینترهای جوهر افشان رنگی دارای 4 کارتریج رنگی هستند و قیمت بیشتری نسبت به مدل های سیاه و سفید دارند.

چاپگر سیاه و سفید جوهر افشان

چاپگرهای جوهر سیاه و سفید به کاربران اجازه می دهند اسناد متنی و گرافیکی را به رنگ سیاه چاپ کنند. از آنجایی که تنها رنگ چاپ برای این نوع چاپ سیاه است، از مقوا برای آن استفاده می شود. چاپگرهای سیاه و سفید جوهرافشان ارزان تر از مدل های رنگی هستند.

انواع کارتریج و مخزن جوهر برای پرینترهای جوهرافشان

کارتریج و جوهر دو راه برای تامین جوهر به چاپگر جوهرافشان برای چاپ تصاویر و متن روی کاغذ هستند که هر کدام در فرمت های مختلف در بازار موجود است.

انواع کارتریج

کارتریج های جوهر افشان در دو دسته رنگ و پیگمنت در بازار موجود می باشند که این دسته به نوع جوهر آنها بستگی دارد. یک کارتریج رنگدانه حاوی رنگدانه و یک کارتریج تونر حاوی مایع رنگی است. لازم به ذکر است که جزء اصلی کارتریج جوهر 95 درصد آب و جوهر پیگمنت پودر فشرده ای است که با آب داخل کارتریج مخلوط شده است.

انواع فروشگاه اسانس

مخزن جوهر که با نام مخزن جوهر نیز شناخته می شود، بخشی از چاپگرهای جوهر افشان است که در انواع مختلف با طراحی مشابه موجود است. مخزن جوهر هد چاپگر داخلی ندارد و توسط لوله های باریکی به سر چاپگر متصل می شود. لازم به ذکر است که مخزن جوهر به عنوان کارتریج دائمی یا قابل شارژ مجدد نیز شناخته می شود.

کلام پایانی

در این مقاله آوا فرهنگ آریا با چاپگر جوهرافشان و دستگاه آن آشنا می شویم. پرینترهای جوهرافشان یکی از بهترین و پرکاربردترین مدل های چاپگر موجود در بازار هستند که در انواع کاربردهای خانگی و تجاری موجود می باشند. یکی از بهترین و معتبرترین برندهای چاپگر جوهرافشان Canon است که از کیفیت و قدرت بالایی برخوردار است. برای خرید پرینترهای جوهرافشان کانن می توانید به سایت آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید.

ادامه پست: https://avafarhang.com/what-is-inkjet-printer/






نوشته شده توسط donya در ساعت 15:54

یک شنبه 2 مهر 1402

آهنگ فرشاد آزادی دوست دارم عاشقتم

متن آهنگ دوست دارم عاشقتم فرشاد آزادی

دوست دارم عاشقتم از بس که واسه من عزیزی ♩♪/
عشقم که تورو میخوامت یه دنیا ♩♪/
بد جور به تو من دلم گرفتاره ♩♪/
نباشی دلم آروم نداره تو باشی دلم سر به راهه ♩♪/
دوست دارم عاشقتم از بس که واسه من عزیزی ♩♪/
عشقم که تورو میخوامت یه دنیا ♩♪/
بد جور به تو من دلم گرفتاره ♩♪/
نباشی دلم آروم نداره تو باشی دلم سر به راهه ♩♪/

 

آهنگ فرشاد آزادی دوست دارم عاشقتم






نوشته شده توسط donya در ساعت 6:54

چهار شنبه 25 مرداد 1402

نوسانات بیماری صرع

 

این تست معمولا قبل از عمل جراحی روی فرد بیمار انجام بهترین متخصص مغز و اعصاب میشود. ممکن است اختیار ادرار هم از دست برود و شخص خود را خیس نماید. شخص هشیاری خود را از دست می دهد، عضلات بدنش سفت می شود و بعد دست و پا و بدن او دچار تکان های غیرقابل کنترلی می شوند. بیماری صرع بیشتر از خیلی از افراد به برابری انسانها معتقد است! صرع بیماری ای هولناک است که باعث درد و مشکل در افراد می شود ما به شما عزیزان یکی از بهترین مراکز درمانی و مشاوره در مشهد را معرفی می کنیم. به والدین کودکان بیمار یادآوری کنیم که این عوارض به مرور کاهش می یابد. چگونه با صرع زندگی کنیم؟ با توجه به این که صرع با فعالیت غیرطبیعی مغز به وجود می آید، تشنج ها ممکن است هر فرآیندی که مغز در آن دخیل است را تحتتأثیر قرار دهد. با این حال، هیچ قانون قطعی درمورد تصمیم به شروع دارو وجود ندارد و تصمیم گیری در مورد آن بعد از مشورت کامل با دکترتان صورت می گیرد. خطر زخمی شدن سر و صورت در این نوع صرع وجود دارد.

طی این نوع تشنج بیمار امکان دارد به یک نقطه خیره شود و به صداهای اطرافیان بدرستی جواب ندهد و یا حرکاتی مثل مالیدن دست ها بهم، جویدن، بلعیدن یا راه رفتن حول یک دایره را انجام دهد. صرع آتونیک که با عنوان حملات سقوط هم شناخته میشوند باعث از بین رفتن کنترل ماهیچه ها میشوند و در نتیجه امکان دارد سبب شوند که شخص ناگهان کنترل خود را از دست بدهد و زمین بخورد. صرع تونیک کلونیک که در گذشته با عنوان تشنج های گراند مال (grand mal) شناخته می شدند وخیم ترین نوع صرع هستند و میتوانند باعث از دست رفتن ناگهانی هشیاری، سفت شدن و تکان خوردن بدن و گاهی وقت ها از دست رفتن کنترل مثانه یا گاز گرفتن زبان شوند. صرع کلونیک همراه با حرکات ریتمیک یا تکراری ماهیچه ها هستند. صرع با ترکیبی از درمان های پزشکی، روانشناختی و حمایتهای آموزشی بهتر مدیریت میشود.

درمان رواشناختی، اجتماعی و آموزشی همگی قسمتی از برنامه درمانی صرع هستند. در این نوع تشنج امکان دارد شخص هوشیاری خود را از دست بدهد و هنگامی که ایستاده بر زمین بیوفتد در این وضعیت امکان دارد چشم هایش به بالا و عقب برگردد. قبلا صرع جزئی ساده نامیده می شدند، این تشنج ها سبب کاهش هوشیاری نمی شوند و امکان دارد سبب تغییر حالت روحی یا تغییر حالتی که بیمار اطراف را می بیند، بویی که حس می کند، مزه ای که می چشد، صدایی که می شنود یا احساسی که دارد، می شود. معلم همیشه شکایت دارد که کودک به یک جا خیره می شود و یا در حین نوشتن املا ممکن است در طول یک جمله چندین کلمه را جا بیاندازند.از علایم دیگر تشنج، علایم موضعی مانند اینکه یک دست در کنترل فرد نباشد، گزگز شدن و مورمور شدن ناگهانی یک طرف بدن، تغییر خلق به صورت گذرا (که یک انسان با شخصیت با حالت روحی پایدار ممکن است به مدت 6- 5 دقیقه دچار حالت گذرای موقت عجیب باشد) و بعضی از اختلالات رفتاری و رفتارهای نامناسب که با شخصیت فرد جور در نمی آید، که اینها باید بررسی شوند. از عوارض دیگر سرفه، گلودرد، خواب رفتگی (گزگز کردن) و احساس تنگی نفس است و ممکن است موجب مشکلات تنفسی زمان خواب نیز شود که این نکته مهم است و قبل از انجام VNS باید تشخیص داده و درمان شود.

پس صرع کوچک عبارتست از زایل شدن شعور برای مدتی کوتاه، بدون این که در بیمار تشنج یا زمین خوردگی و یا Aura دیده شود. این تشنج میتوانید سردرگمی و یا تغییر در احساس، مانند یک طعم عجیبوغریب دردهان و یا یک حس بویایی شود. صرع ابسنس اکثراً در کودکان اتفاق می افتند و با خیره شدن به یک نقطه یا حرکات نامحسوس مثل چشمک زدن یا ملچ ملوچ کردن مشخص می شوند. مراقب سر بیمار باشید زیرا ممکن است در اثر لرزش سر فرد به جایی برخورد کند برای جلوگیری از این اتفاق زیر سر بیمار یک بالش قرار دهید و یا در نبود یک شی نرم از دستهایتان استفاده کنید. اما ۲۰ درصد از کودکان مبتلا به صرع ممکن است بیماریشان با دارو کنترل نشود و در اصطلاح پزشکی دچار صرع مقاوم به درمان شوند. در نوع حرکتی منتشر، بدن شما به طوریکه شما روی آن کنترل ندارید به سوی مسیر خاصی حرکت می کند، که گاهی حقیقتا عجیب بنظر می رسد. در این نوع تشنج، فرد ممکن است گریه کند، سقوط کند، بلرزد و یا دچار حرکات تند و سریع شود و ازآنچه در اطراف او است، بیاطلاع باشد. بر اساس سن، دلایل ابتلا به صرع مختلف است به عنوان مثال در نوزادان نرسیدن اکسیژن به مغز به علت طول کشیدن خروج از کانال زایمان (زایمان سخت) رایج ترین علل تشنج است، ولی کمبود کلسیم، قند و ویتامین B۶ هم میتواند جزء علل آن باشد.






نوشته شده توسط donya در ساعت 14:52

چهار شنبه 11 مرداد 1402

بهترین مرکز فیزیوتراپی تهران کدام است؟


یکی از روش های درمانی موثر در رفع بسیاری از بیماری های عصبی، مفصلی و عضلانی فیزیوتراپی یا فیزیوتراپی است. فیزیوتراپی مجموعه ای از فیزیوتراپی های مستمر مبتنی بر حرکت عضلات و مفاصل است که در آن بیمار فیزیوتراپی می کند. به لطف این روش درمانی، بسیاری از بیماری ها را می توان درمان کرد و بسیاری از محدودیت های فیزیکی را از بین برد. اما مهم ترین دغدغه بسیاری از افرادی که نیاز به فیزیوتراپی دارند، یافتن مرکز مناسب برای شروع درمان است. بنابراین در این مقاله اطلاعاتی در مورد ویژگی های بهترین مرکز فیزیوتراپی و نحوه یافتن آن به اشتراک خواهیم گذاشت.

کیست فیزیوتراپی تمیز یا فیزیوتراپیست؟

فیزیوتراپی نوعی درمان است که در آن بیمار با مشکل عصبی، عضلانی یا استخوانی مفاصل آسیب دیده را از طریق حرکات بدن و شوک الکتریکی کنترل شده اصلاح می کند. فیزیوتراپی شامل حرکات از پیش تعیین شده ای است که به حل مشکلات کمک می کند و با کمک آن حرکات بیمار می تواند در دراز مدت سلامت خود را بهبود بخشد. در واقع این نوع درمان در دانشگاه دارای کرسی هیئت علمی است و رشته فیزیوتراپی به عنوان شاخه ای از علوم پزشکی در دانشگاه های دنیا تدریس می شود.

فیزیوتراپیست فردی است که با تحصیل در رشته فیزیوتراپی و فراگیری مبانی علمی و مهارت های عملی در این زمینه صلاحیت لازم را برای درمان بیماران به دست آورده است. فیزیوتراپیست در واقع فردی است که می تواند هر قسمتی از بدن را درمان کند، چه حرکات اصلاحی و درمانی وجود دارد و می داند چگونه با تجهیزات خاص فیزیوتراپی به خوبی کار کند. چنین فردی طی چندین جلسه متوالی با انجام حرکاتی به بیمار کمک می کند تا قوای بدنی خود را بازیابد.

در نگاه اول، بسیاری از افراد ممکن است فیزیوتراپی را با روش هایی مانند ورزش درمانی یا ماساژ درمانی اشتباه بگیرند. در حالی که بین این روش های درمانی تفاوت هایی وجود دارد. می توان گفت ورزش درمانی یا ماساژ درمانی بخش کوچکی از رشته فیزیوتراپی است. اما فیزیوتراپی می تواند بسیار گسترده تر از این روش ها باشد و یک فیزیوتراپیست نسبت به سایر افراد دانش، آگاهی و مهارت بیشتری در این زمینه دارد. در ادامه در مورد استفاده از فیزیوتراپی در درمان عوارض، انواع فیزیوتراپی و نحوه انتخاب بهترین مرکز فیزیوتراپی صحبت خواهیم کرد.

فیزیوتراپی برای چه مشکلاتی استفاده می شود؟

انواع مختلفی از فیزیوتراپی وجود دارد که این رشته را به زیر شاخه های زیادی تقسیم می کند. مثلاً فیزیوتراپی کودکان، فیزیوتراپی در آب، فیزیوتراپی ورزشی، الکتروتراپی و ... که همگی با اهداف متفاوتی قابل انجام هستند. همانطور که قبلا توضیح داده شد، این روش درمانی برای درمان بسیاری از بیماری های عصبی، عضلانی و مفصلی استفاده می شود. در اینجا برخی از عوارضی که با فیزیوتراپی قابل درمان هستند آورده شده است:

اختلالات رشدی در کودکان

فلج مغزی در کودکان و نوجوانان

بیماری قلبی با استفاده از بای پس قلب یا آنژیوپلاستی.

انواع آسیب های ستون فقرات ناشی از سقوط، تصادف و سایر حوادث

آموزش استفاده از ویلچر، نشستن و ایستادن برای بیماران فلج

از بین بردن محدودیت حرکتی در بیماران مبتلا به آرتریت و روماتیسم مفاصل

رفع محدودیت های تردد بیماران در اثر حادثه آتش سوزی.

از بین بردن محدودیت های حرکتی ناشی از سکته مغزی

توانبخشی بیماران مبتلا به لنف ادم

توانبخشی بیماران مبتلا به پوکی استخوان

ترمیم عضلات آسیب دیده

بیماران مبتلا به عدم تعادل (اصلاح ناتوانی در حفظ تعادل)

و…

نکته اصلی در مورد استفاده از فیزیوتراپی این است که باید توسط پزشک تجویز شود. به عبارت دیگر، هرکسی با توجه به سلیقه شخصی خود از روش های مختلف درمانی استفاده نمی کند و این روش درمانی نیز مانند هر روش درمانی دیگری باید توسط پزشک متخصص تجویز شود. بسته به شرایط جسمانی شما، پزشک متخصص ممکن است یک یا چند تمرین فیزیوتراپی مناسب برای شما تجویز کند. در این صورت باید با سفارش ثبت شده برای شروع درمان به یکی از مراکز فیزیوتراپی مراجعه کنید.

نکته اصلی این است که چگونه بهترین مرکز فیزیوتراپی را در اطراف خود پیدا کنیم و چگونه از صحت کار آنها اطمینان حاصل کنیم؟ در بیشتر موارد، پزشک شما را به بهترین مرکز برای درمان ارجاع می دهد. اما همیشه لازم نیست به همان مرکز خاص مراجعه کنید و اگر مرکز خوبی پیدا کردید می توانید برای درمان خود به آنجا مراجعه کنید. بنابراین در ادامه این مقاله ویژگی های یک مرکز فیزیوتراپی خوب را با شما در میان می گذاریم تا در صورت نیاز بتوانید بهترین مرکز را برای درمان خود بیابید.

بهترین شرکت فیزیوتراپی چه ویژگی هایی دارد؟

اگر به دلایل فوق یا دلایل دیگر نیاز به مراجعه به مرکز فیزیوتراپی دارید، بهتر است قبل از شروع درمان به نکات زیر توجه کنید. این نکات به شما کمک می کند تا بدون زحمت به بهترین مرکز فیزیوتراپی نزدیک خود دسترسی داشته باشید و روند درمان خود را ادامه دهید. برای انتخاب مرکز فیزیوتراپی به نکات زیر توجه کنید:

مجوز رسمی کار

هرگز به مراکز فیزیوتراپی فاقد مجوز یا باطل مراجعه نکنید. برای سلامتی خود ارزش قائل باشید و گول ارزانی برخی مراکز غیررسمی را نخورید! درمان فیزیوتراپی بسیار حساس است و در صورت انجام آن توسط مراکز غیر رسمی، سازمان علمی پزشکی مسئولیتی در قبال حوادث احتمالی نخواهد داشت. مراکز مجاز با بکارگیری متخصصین از بهترین و استانداردترین تجهیزات برای درمان شما استفاده خواهند کرد.

حضور فیزیوتراپیست هایی که کار بلد هستند

یکی از دلایل شهرت یک مرکز فیزیوتراپی می تواند وجود درمانگران مجرب و حرفه ای باشد. قبل از شروع درمان حتما از شهرت و تجربه و تخصص پزشک مرکز اطلاع داشته باشید و سعی کنید به مراکز توصیه شده توسط پزشک مراجعه کنید.

ابزار کامل

یکی از مهمترین ویژگی های یک مرکز فیزیوتراپی حرفه ای وجود تجهیزات مدرن و کامل بودن تجهیزات آن است. برخی از مراکز فیزیوتراپی ممکن است در جنبه های خاصی از این درمان تخصص داشته باشند. برای مثال، یک مرکز ممکن است در فیزیوتراپی آب یا الکتروتراپی تخصص داشته باشد. در این صورت تجهیزات مدرن و کامل یکی از مهم ترین ویژگی ها برای آنها خواهد بود.

اتاق های درمان خصوصی

حفظ حریم خصوصی بیمار در تمرینات فیزیوتراپی برای بسیاری از آنها مهم است. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، باید مراکزی را برای درمان خود انتخاب کنید که اتاق های خصوصی یا دادگاه های درمانی برای بیماران داشته باشند و حریم خصوصی خود را به هر بیمار بدهند.

بازرسی و معاینه قبل از شروع

علیرغم تجویز پزشک، مرکز فیزیوتراپی همچنان بیماران خود را قبل از شروع درمان معاینه و معاینه می کند و با ثبت دقیق وضعیت بیمار و نظارت بر وضعیت در تمام جلسات سعی در بررسی روند درمان دارد. گزارش مفصلی را به بیمار یا پزشک ارائه دهید. البته ارائه گزارش ها نباید همیشه مکتوب و رسمی باشد. با این حال، مراکز حرفه ای به طور منظم وضعیت فیزیکی و فرآیندهای توانبخشی را برای ثبت اسناد خود ثبت می کنند.

تغییر سریع و طبیعی است

روند درمان بیمارانی که نیاز به فیزیوتراپی دارند شامل انجام تمام جلسات به طور مداوم و بدون وقفه و بی نظمی است. اگر مرکز فیزیوتراپی به دلیل شرایط تنگ و تعداد زیاد بیماران نتواند کلاس های شما را به طور منظم برگزار کند، روند درمان شما قطع شده است. به عنوان مثال، وقتی پزشک شما 8 جلسه فیزیوتراپی را برای شما تجویز می کند، این 8 جلسه برای یک روند روتین است. در غیر این صورت ممکن است پس از 8 جلسه نامنظم و پراکنده به نتیجه دلخواه نرسید. بنابراین سعی کنید مرکزی را انتخاب کنید که تعهدات زمانی شما را برآورده کند و جلسات منظمی را برنامه ریزی کنید.

رفتار خوب و تعهد

آخرین چیزی که برای بسیاری از افراد مهم است، رفتار خوب پرسنل مرکز فیزیوتراپی و بیماران و صبر آنهاست. اکثر افرادی که برای درمان به فیزیوتراپی مراجعه می کنند، مشکلات حرکتی دارند و بنابراین نمی توانند مدت زیادی صبر کنند. کارکنان مطب باید این موضوع را به خوبی درک کنند و سعی کنند با اقدامات و برنامه ریزی ها زمان انتظار بیمار را کاهش دهند و در صورت شکایت رفتار مناسب داشته باشند. احترام به بیماران یکی از مهمترین وظایف کارکنان بهداشتی و درمانی است.

ادامه مقاله: https://payju.ir/content/مراکز-سونوگرافی-در-شیراز






نوشته شده توسط donya در ساعت 15:36

یک شنبه 25 تير 1402

گوگل به‌روزرسانی اصلی را در دسامبر 2020 به طور رسمی اعلام می‌کند


اعلام رسمی به‌روزرسانی هسته گوگل در دسامبر 2020 دیروز، گوگل در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که در حال ارائه یک به‌روزرسانی جامع هسته هستیم. این پیام دارای دو قسمت است، یک قسمت از این آپدیت و یک قسمت که هنوز تحویل داده نشده است و از الان تا دن باید منتظر این تغییرات باشید. باید بدانید که این یک به‌روزرسانی است و باگ‌ها و مشکلات اصلی هسته را برطرف می‌کند. در ادامه این مقاله این به روز رسانی را بررسی خواهیم کرد با وبلاگ همراه باشید.

متن گزارش گوگل از دسامبر 2020

پس از امروز، به‌روزرسانی گسترده‌ای برای الگوریتم اصلی منتشر خواهیم کرد، همانطور که چندین بار در سال انجام می‌دهیم. این به‌روزرسانی اصلی دسامبر 2020 نامیده می‌شود. راهنمای ما برای این به‌روزرسانی‌ها همانطور که قبلاً توضیح دادیم باقی می‌ماند. لطفا برای اطلاعات بیشتر به این پست وبلاگ مراجعه کنید. آنچه مدیران وب‌سایت‌ها باید درباره گوگل بدانند، به‌روزرسانی خبری رسمی اصلی در مورد خزیدن و فهرست‌بندی وب‌سایت‌ها برای مدیران وب‌سایت در فهرست Google است. googleblog.com

روز بعد. همانطور که چندین بار در سال انجام می دهیم، به روز رسانی های جامع الگوریتم را منتشر می کنیم. این به‌روزرسانی اصلی دسامبر 2020 نامیده می‌شود. ارائه ما از چنین اصلاحاتی همان چیزی است که قبلاً بحث شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن، این پست وبلاگ را بررسی کنید. آنچه مدیران وب سایت ها باید در مورد گوگل بدانند این است که هسته رسمی داده ها را در وب سایت به روز کنند، نمایه گوگل وب مسترها را مشاهده و فهرست کنند. googleblog.com

به روز رسانی الگوریتم هسته گسترده گوگل چیست؟

قبل از اینکه وارد تغییراتی شویم که احتمالاً توسط به‌روزرسانی الگوریتم ایجاد می‌شود، مهم است که بفهمیم این نوع به‌روزرسانی دقیقاً چیست.

بیایید با تابع اصلی الگوریتم اشتباه شروع کنیم.

این یک به‌روزرسانی هدفمند مانند پاندا یا پنگوئن نیست که برای حل یک مشکل خاص طراحی شده باشد.

به روز رسانی ها مشابه الگوریتم های جدید است که در الگوریتم اصلی گنجانده شده است.

گاهی اوقات آنها به طور کامل جداگانه اجرا می شوند، به جز برای ارائه الگوریتم اصلی با امتیاز یا طبقه بندی که سپس برای تغییر رتبه بندی استفاده می شود.

پیشرفت اصلی در سئو چیست؟

به روز رسانی الگوریتم هسته توسعه یافته به این معنی است که خود الگوریتم هسته به نوعی تغییر کرده است.

این شامل تغییر نحوه تضاد برخی عوامل موجود با یکدیگر، یا نحوه تعامل آنها با یکدیگر، یا نحوه ایجاد هماهنگی کامل است.

این می‌تواند شامل تغییراتی در الگوریتم‌های Google برای بهینه‌سازی مواردی مانند کافئین یا مانند مرغ مگس خوار، نحوه تفسیر سوالات مخاطب توسط گوگل باشد.

این امکان وجود دارد که در آپدیت از تنظیمات جدیدی استفاده شود که قبلاً در نظر گرفته نشده بودند

تنها در سال گذشته، موتور جستجو بیش از 3000 تغییر در جستجوی گوگل ایجاد کرد و امسال گوگل شروع به انتشار (و صحبت در مورد) به روز رسانی های اصلی گوگل کرد.

Google Core Update چیست؟

برخلاف دیگر راه‌اندازی‌ها، به‌روزرسانی اصلی گوگل تغییرات مهم و گسترده‌ای را در الگوریتم و فرآیند جستجوی موتور جستجو ایجاد می‌کند.

چهارم 2020

یک به روز رسانی بزرگ برای می 2020

دنی سالیوان، سخنگوی گوگل از طریق توییتر اعلام کرد که گوگل در حال انتشار یک به روز رسانی الگوریتم بزرگ است.

حدود 90 دقیقه بعد اعلام کرد که به روز رسانی 1-2 هفته طول می کشد.

هدف از به روز رسانی عمده

به‌روزرسانی‌های اولیه طوری طراحی شده‌اند که تأثیر قابل‌توجهی بر نتایج نظرسنجی در همه کشورها و زبان‌ها داشته باشند.

هنگامی که سایت ها شروع به به روز رسانی محتوای خود می کنند، قطعاً رتبه بندی جستجوی آنها کاهش یا افزایش می یابد.

تغییرات در رتبه بندی جستجو معمولا به طور مستقیم با محتوای سایت مرتبط است.

این بدان معنی است که اگر محتوا از آخرین به روز رسانی محبوب باشد، رتبه بالاتری خواهد داشت. مخالفش هم درست است. بنابراین برخی از محتوای جدید منتشر شده وجود داشت که در آخرین به روز رسانی گم شده بودند.

با این حال، محتوای جدید نیاز به ارزیابی مجدد نسبت به محتوای قبلی دارد. به عبارت ساده، رتبه بندی ممکن است کاملاً متفاوت از گذشته باشد.

پس از هفت ماه، گوگل به‌روزرسانی هسته جدید (نسخه پایه دسامبر 2020) را منتشر کرد.

بری شوارتز در 3 دسامبر 2020 ساعت 10:36 صبح

گوگل اعلام کرد که به‌روزرسانی Core جدید (به‌روزرسانی دسامبر 2020) را منتشر می‌کند. این سومین آپدیت بزرگ سال 2020 است.

لازم به ذکر است که اولین به روز رسانی اصلی در ژانویه 2020 و نسخه دوم به روز رسانی اصلی می 2020 است.

این توییت گوگل است که آن را اعلام می‌کند، جایی که گوگل می‌گوید: «پس از امروز، مانند چندین بار در سال، نسخه جدیدی از به‌روزرسانی الگوریتم هسته را منتشر خواهیم کرد. به‌روزرسانی اصلی دسامبر 2020 نامیده می‌شود».

شروع از ساعت 1:00 بعد از ظهر گوگل به این معنی است که گوگل به روز رسانی اصلی را در دسامبر 2020 در ساعت 1:00 بعد از ظهر آغاز کرد، یعنی دو ساعت و نیم پس از آن که گوگل اعلام کرد به روز رسانی خواهد شد.

گوگل اضافه کرد: "به‌روزرسانی اصلی نوامبر 2020 اکنون فعال است. طبق معمول با این به‌روزرسانی‌ها، تقریباً یک تا دو هفته طول می‌کشد تا به طور کامل عرضه شود."

به روز رسانی های قبلی آخرین به روز رسانی (هسته ای)، می 2020، یک به روز رسانی بزرگ و گسترده بود که دو هفته طول کشید تا عرضه شود.

قبل از اینکه گوگل آپدیت اصلی را در ژانویه 2020 اعلام کند، در کانال تلگرام سئوتن نظرسنجی درباره این آپدیت داشتیم.

این قبل از آپدیت بود. بسیاری از مدیران وب‌سایت‌ها و مدیران سایت از این به‌روزرسانی انتقاد کردند، زیرا بسیاری اظهار داشتند که به‌اندازه به‌روزرسانی‌های قبلی تأثیرگذار نیست.

گوگل نیز در ماه نوامبر یک به‌روزرسانی منتشر کرد، اما این به‌روزرسانی مختص رتبه‌بندی محلی بود.

این تغییرات برای همه وب مسترها اهمیت ویژه ای دارد و دلیل آن وجود تفاوت های زیاد در نتایج و رتبه بندی وب سایت ها است.

مشخص نیست و غیرممکن است که بدانید گوگل چه زمانی این به روز رسانی ها را انجام داده است، گوگل مشکل این اقدامات را به ما نشان می دهد، آیا وب سایت ها برای مخاطبان خود بهینه شده اند یا برای کسب رتبه طراحی شده اند.

بزرگترین تغییرات در سال 2020 چیست؟

تعداد جستجوهای ناموفق

همچنین به عنوان شناخته شده است "رتبه بخش صفر" و "سایت صفر" در بین سایت ها در حال افزایش است. این به این معنی است که به جای کلیک کردن روی یک لینک و رفتن به آن. بازدید کننده در صفحه نتایج در آنجا می ماند. جستجو پاسخ داده شده است.

هر بار که گوگل الگوریتم خود را به روز می کند، یک گام به جلو برمی دارد تا تجربه جستجو را کاربرپسندتر کند. با این حال، ما به عنوان متخصص سئو، استفاده از تکنیک های کلاه سفید را پیشنهاد می کنیم.

دستورالعمل‌های مدیران وب‌سایت مشابه تغییراتی است که قبلاً در نحوه ارزیابی کیفیت وب‌سایت‌های گوگل در حال حاضر توسط گوگل اعلام شده بود.

این بدان معناست که حتی اگر محتوای با کیفیت منتشر کنید، وب سایت ها رتبه های بالاتری در گوگل کسب خواهند کرد.

با این حال، هر وب سایتی که شاهد افت رتبه باشد باید به دلایل احتمالی مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته گوگل، کاهش رتبه پس از یک به روز رسانی بزرگ به معنای بد بودن سایت یا محتوای آن نیست. غول جستجو می گوید که می توان به سادگی محتوای به روز شده نوشت یا داده های جدیدی اضافه کرد که کاربران علاقه بیشتری به خواندن آن دارند.

ما در آینده به‌روزرسانی را عمیقاً تحلیل خواهیم کرد و شما را با توسعه ردیاب‌های به‌روزرسانی جدید به‌روز خواهیم کرد.

اطلاعیه فعلی فقط یک هشدار است و نسخه های بیشتری بعدا منتشر خواهند شد و انتظار می رود مانند قبل چندین روز ادامه داشته باشند.

چیزی که این آپدیت را بیش از پیش مهم می کند این است که تا هفت ماه دیگر منتشر می شود.

اما با به‌روزرسانی جدید گوگل، گوگل نحوه ارزیابی رتبه‌بندی محتوا را پس از تغییراتی که در سایت از آخرین به‌روزرسانی انجام شده است، دوباره ارزیابی می‌کند.

سایت هایی که به سختی برای بهبود رتبه خود تلاش می کنند ممکن است با افت رتبه مواجه شوند. از سوی دیگر، وب سایت هایی که تلاشی هماهنگ برای بهینه سازی محتوای خود انجام نداده اند، می توانند به نتایج عالی دست یابند.

یک چیز مسلم است، این به روز رسانی تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. به‌روزرسانی‌های اصلی در نتایج جستجو در کشورهای مختلف به همه زبان‌ها بسیار قابل مشاهده و مؤثر هستند.

سایت ها با شروع به روز رسانی هسته خود قطعا کاهش یا افزایش رتبه های جستجو را تجربه خواهند کرد.

تغییر در موقعیت جستجو به صورت مثبت یا منفی نشان دهنده ارزش محتوا است

اگر محتوا از آخرین به روز رسانی اصلی بیشتر بهبود یافته بود، شاید رتبه بالاتر می رفت. برعکس این روند نیز دور از انتظار نیست.

افزودن اطلاعات اضافی به یک محتوا راهی عالی برای نشان دادن ارتباط آن با سؤالات مخاطبان به Google است.

اگر برای یک موضوع خاص تغییری در ریسک وجود داشته باشد، ممکن است محتوا نیز مهمتر در نظر گرفته شود.

پس از این به روز رسانی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجوی گوگل چه کنیم؟

گوگل یک راهنمای رسمی برای کمک به شما در بهبود رتبه خود منتشر کرده است.

این مقاله را بخوانید و رتبه گوگل خود را ارتقا دهید.

1. شاید هیچ چیز تغییر نکند!

به نظر گوگل، رتبه شما ممکن است پایین آمده باشد، اما هیچ کاری نمی توانید انجام دهید تا آن را تغییر دهید." ما می دانیم که افرادی که صاحب سایت هستند و به آن امتیاز می دهند در تلاش برای رفع مشکل هستند، اما می خواهیم بگوییم که این مشکل را برطرف نکنید. به علاوه، ممکن است اصلاً راه حلی وجود نداشته باشد."

به‌روزرسانی‌های اصلی Google برای وب‌سایت‌های خاصی هدف قرار نمی‌گیرند. به‌روزرسانی‌های اصلی برای بهبود نحوه ارزیابی کلی محتوا توسط سیستم‌های رتبه‌بندی Google عبارتند از:

«صفحاتی که در به‌روزرسانی اصلی بد به نظر می‌رسند، خوب هستند. آنها دستورالعمل‌های Google را نقض نمی‌کنند و مشمول دستورالعمل‌های عملکرد یا الگوریتم‌ها نیستند، زیرا سایت‌هایی که این دستورالعمل‌ها را نقض می‌کنند ممکن است تحت تأثیر نامطلوب قرار گیرند.

در واقع، هیچ چیزی در به روز رسانی اصلی وجود ندارد که صفحات یا سایت های خاصی را هدف قرار دهد. در عوض، تغییرات در مورد بهبود روش تجزیه و تحلیل محتوا توسط این سیستم های الگوریتمی است.

اساساً، اگر رتبه شما پس از یک به روز رسانی بزرگ کاهش یابد، نتایج و رتبه سایت شما تغییر نخواهد کرد.

2. تغییراتی وجود دارد که می توانید ایجاد کنید

آیا به نظر می رسد این محتوا در خدمت منافع واقعی بازدیدکنندگان سایت است؟ یا ثابت شده است که در نتایج جستجو رتبه بهتری دارد؟

همچنین از سایرینی که به سایت شما وابسته نیستند بخواهید که یک بررسی صادقانه از سایت شما ارائه دهند. به طور کلی، اصل E-A-T (تخصص، دقت، اعتماد) گوگل اعمال می شود.

3. نحوه انجام این کارها

اگر می خواهید رتبه های بالایی کسب کنید، بهینه سازی وب سایت مهم است. داشتن یک ابزار تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا وب سایت خود را تا حد امکان به نیازهای بازدیدکنندگان نزدیک کنید.

به عنوان مثال، یک ابزار ممیزی وب سایت، وب سایت شما را برای کلمات کلیدی بررسی می کند. ابزار Top 10 Optimizer وب سایت شما را با وب سایت های دیگر مقایسه می کند.

علاوه بر ابزارهای بالا، SEOprofiler ابزارهایی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند کلمات کلیدی خوب را پیدا کنید، ابزارهایی که به شما در بهینه سازی پیوندها، ابزارهای هوش مصنوعی و موارد دیگر کمک می کنند.

نکات گوگل برای مقابله با تغییرات بزرگ الگوریتم

پست وبلاگ گوگل نکاتی را برای وب مسترها ارائه می دهد که برای بهبود رتبه پس از یک به روز رسانی بزرگ چه کاری انجام دهند.

هدف از این تغییرات بهبود محتوا در گوگل است، بنابراین "برخی از صفحاتی که زودتر از کار افتاده اند، عملکرد بهتری دارند." ترتیب رتبه بندی تغییر می کند و برخی از سایت ها تنزل رتبه پیدا می کنند و با سایت های مرتبط تری جایگزین می شوند.

مطالب عالی را ادامه دهید!

محتوای خود را مرور کنید

توصیه های گوگل همچنان بر ارائه بهترین محتوای ممکن متمرکز است. در لیست سوالاتی که باید در مورد محتوای خود بپرسید، راهنما به چهار دسته اصلی تقسیم می شود:

محتوا و کیفیت آن:

آیا عناصر اصلی، معنادار، صادقانه، مفید و ارزشمند در محتوا وجود دارد؟

تخصص: آیا توسط مرجعی به خوبی بررسی و بررسی شده است؟

ارائه: آیا به خوبی نوشته شده و بدون خطا است و آیا در دستگاه های مختلف به خوبی نمایش داده می شود؟

مقایسه: آیا در مقایسه با سایر محتوای مشابه، ارزش ارائه می دهد و علاقه واقعی بازدیدکنندگان را ایجاد می کند؟

E-A-T که مخفف expertise-authority-credibility است، در دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت محتوای گوگل استفاده می شود و موتور جستجو به آن به عنوان منبع دیگری برای راهنمایی در مورد محتوای عالی اشاره می کند.

زمان بهبودی

همانطور که گفته شد، به روز رسانی های اصلی هر چند ماه یکبار اتفاق می افتد و یک سوال رایج این است که چقدر طول می کشد تا سایت به نتایج قبلی خود بازگردد؟

گوگل می گوید: با فرض اینکه بهبودهایی انجام شده باشد - ممکن است تا به روز رسانی نسخه اصلی بعدی باقی بمانند. با این حال، محتوای «در صورت شناسایی بهبودها» ممکن است پس از یکی از به‌روزرسانی‌های اصلی کوچک‌تر که به‌طور منظم منتشر می‌شوند، بازیابی شوند.

گوگل اشاره می‌کند که بهینه‌سازی توسط وب‌مسترها نتایج جستجو را تضمین نمی‌کند و محتوای مرتبط‌تر نسبت به سایر صفحات در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد.

آیا مفید است؟

آره. اگرچه توصیه های گوگل تا حد زیادی با آنچه قبلا گفته شد مطابقت دارد،

این مقاله یک راهنمای و چک لیست مفید و متمرکز است که مدیران وب سایت ها می توانند هنگام انجام به روز رسانی هسته بعدی خود به آن مراجعه کنند.

سوال: چه چیزی در به روز رسانی الگوریتم دسامبر 2020 گوگل تغییر خواهد کرد؟

اکنون گوگل اعلام کرده است که به‌روزرسانی اصلی دسامبر 2020 را منتشر می‌کند.

در حال حاضر، هیچ کس دقیقاً نمی داند تغییرات جدید چه خواهند بود و چگونه بر SERP ها (صفحه نتایج موتور جستجو) تأثیر خواهند گذاشت. گوگل در توییتر اعلام کرد که عرضه آن آغاز شده است و دو هفته یا بیشتر طول می کشد تا در سراسر جهان عرضه شود.

یکی از بزرگترین تغییرات در طول این سال ها به روز رسانی MobileGeddon در آوریل 2015 بود. به خوبی به یاد دارم که برای سایت هایی که این امتیاز را نداشتند جریمه سنگینی در نظر گرفته شد.

تجربه شخصی من با تغییرات بزرگ

در حال حاضر، گوگل در مورد تغییر آینده ارتباط برقرار می کند و این به روز رسانی می تواند تفاوت بزرگی در نتایج وب سایت ایجاد کند، توسعه دهندگان و SEO می توانند برای تغییر بزرگ آماده شوند. همین امر در مورد به روز رسانی های اخیر که بر زمان بارگذاری و عملکرد کلی تمرکز دارند (مثلاً Core Web Vital) صدق می کند.

بنابراین، توجه ویژه ای به رتبه سایت شما در SERP های گوگل در هفته های آینده داشته باشید. اگرچه هیچ کس دقیقاً از تغییرات، مشاوره سئو و غیره اطلاعی ندارد. وجود دارد. بر اساس این نتایج، من حدس می زنم. اصول فنی سئو (محتوای با کیفیت، ابرداده، دسترسی خوب، لینک های ورودی، عملکرد و غیره) برای چندین سال ثابت بوده است، اما احتمالاً در این به روز رسانی به آن پرداخته خواهد شد.

مراجعه به مرجع:  https://blogten.ir/note-update-core-dec-2020/






نوشته شده توسط donya در ساعت 14:43

یک شنبه 11 تير 1402

بازاریابی شبکه ای | رمز موفقیت در بازاریابی شبکه‌ ای یا نتورک مارکتینگ چیست؟

 

چگونه می‌توان به شغلی برای خودمان دست پیدا کنیم؟ ارباب خود بودن آیا تحقق خواهد یافت؟ بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ چیست؟ چگونه می‌توان در آن به موفقیت رسید؟

از جمله تمایلات روز افزون در دنیا، میل به داشتن «شغل خانگی» است. مردم سراسر دنیا به تدریج به اهمیت این نکته پی می‌برند که صاحب کار خود و ارباب خودشان باشند. همان‌گونه که ج. پل‌گِتی سالها پیش به درستی خاطرنشان کرد که؛

«برای کسب موفقیت واقعی در زندگی، باید صاحب کار خودمان باشیم.»

تصور داشتن شغلی برای خود برای اکثر مردم ایجاد دلهره می‌کند؛ زیرا برایشان مستلزم بیرون آمدن از حاشیه امن خود و مواجهه با امور غیرقابل پیش‌بینی و ریسک‌هایی می‌باشد. اما به رغم همه اینها، داشتن کاری که کاملاً از آن خودمان باشد، تنها راهی است که امکان تسلط به خود و شرایط را برای ما فراهم می‌کند؛ و ما را از لحاظ مالی یا غیره به موفقیت حتمی می‌رساند.

بهترین و آسان‌ترین راه برای شروع یک کار خانگی، بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ است. امروزه کلمه‌ی نتورک مارکتینگ بر سر زبان‌ها افتاده و به گوش اکثر مردم دنیا خورده است. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل راجب آن صحبت کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ چیست؟
نتورک مارکتینگ یا همان بازاریابی شبکه ای صنعتی با 50 سال قدمت است. 7/7 میلیون نفر در ایالات متحد به این صنعت اشتغال دارند. این صنعت هم‌اکنون در 125 کشور دنیا رواج دارد. تا این تاریخ، در هر یک هفته، 150 هزار نفر در سرایر دنیا به شاغلان این صنعت اضافه شده‌اند. این رقم معادل 21400 نفر در هر روز است. نتورک مارکتینگ یک روش توزیع محصولات و خدمات به مشتری نهایی است. روش خاص برای توزیع کالا و بازارداری شبکه ای.

آمیزه‌ای است از حق نمایندگی و درآمد تصاعدی؛ و مستلزم سرمایه اولیه اندک و ریسک بسیار ناچیزی است. امروزه، اینترنت با نقش چشمگیری که در دنیا ایفا می‌کند، مزایای تجارت الکترونیک را افزایش داده است. همین امر موفقیت نتورک مارکتینگ از طریق اینترنت را قطعی ساخته است.

بسیاری از شرکت‌های موفق هم‌اکنون از بازاریابی شبکه ای برای توزیع کالا و خدماتشان بهره می‌گیرند. این شرکت‌ها شامل کوکاکولا، ژیلت، ام. سی. آی، رکسل، جنرال موتورز می‌شوند.

صنعت نتورک مارکتینگ نخست در سال 1945 توسط شرکت مکمل‌های غذایی نوتریلیت در ایالات متحده پا گرفت. نام این صنعت طی سالیان گذشته از “شیوه فروش مستقیم” یه “بازارداری چندسطحی یا چند لایه‌ای”، “بازارداری شبکه‌ای” و “بازارداری شبکه‌ای الکترونیک” تکامل یافته است. اصول اصلی و زیربنایی همه‌ی اینها با هم هیچ فرقی ندارد و عبارت است از؛ توزیع و بازارداری محصولات و خدمات.

مفاهیم مربوط به بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ
بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ

در این مرحله، آنچه اهمیت دارد، درک مفاهیم گوناگون مربوط به بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ است. این امر شما را قادر می‌سازد که درباره‌ی این تجارت تصمیمی درست بگیرید. همچنین به شما کمک می‌کند که اعتقادتان به این تجارت را محکم‌تر سازید تا به موفقیت بزرگی نائل شوید.

✔ رشد توانی یا تصاعدی
آلبرت آینشتاین از رشد توانی به عنوان هشتمین شگفتی دنیا یاد کرد. درک قدرت رشد توانی و ارتباط آن به نتورک مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا پتانسل الگوی کار بازاریابی شبکه ای را درک کنید.

با تعمیم این اصل به افراد زیر مجموعه‌تان می‌توانید قدرت نامحدود رشد توانی را دریابید. به همین دلیل است که لیدرهایی در کار نتورک مارکتینگ توانسته‌اند برای خودشان مجموعه‌های بزرگی در اندازه‌های چند ده هزار نفری و چند صد هزار نفری بسازند.

✔ قدرت همانندسازی
نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای، تجارت همانندسازی است. تجارتی راحت که در آن افراد معمولی می‌توانند درآمدهایی فوق‌العاده کسب کنند. برای رسیدن به موفقیت، باید مقلد محض بود و به دیگران نیز آموزش داد که همان‌گونه باشند. باید فرایند همانندسازی مناسبی در کار باشد تا هرکسی در مجموعه، چه تازه وارد و چه کهنه‌کار، قارد به پیروی از سیستم باشد و همان کارها را به آسانی انجام دهد.

برای اینکه همانندسازی موثر باشد، لازم است ملاک‌های زیر وجود داشته باشد:جوان ایرانی (irjavan.com)

باید سیستمی در کار باشد.
پیروی از سیستم باید آسان باشد.
سیستم باید همه جا یکسان باشد.
✔ مفهوم «نمایندگی»
از زمان کلنل سندرز، موسس Kentucky Fried Chicken تا به امروز، حق نمایندگی جای خود را به خوبی باز کرده است. در حقیقت، در ابتدا حق نمایندگی هم از سوی عموم مردم و هم مقامات دولتی مورد هجمه و حمله واقع شد. خوشبختانه، حق نمایندگی توانست بر این حملات فائق آید و امروزه هزاران شرکت و تجارت تحت عنوان مفهوم نمایندگی مشغول به فعالیت هستند. حق نمایندگی مفهومی قوی و موفق است. اگر هر تجارت فقط به یک مکان محدود شود، امکان رشد نخواهد یافت. اما با وجود هزاران شعبه مشابه که تحت امتیاز مشابهی فعالیت می‌کنند، امکان بالقوه عظیمی به وجود می‌آید که می‌توانیم در مک دونالد، KFC و Seven Eleven شاهد آن باشیم.

✔ قدرت «اهرم»
مفهوم اهرم در هرگونه فعالیت تجازی حائز اهمیت است. دو اهرم بسیار معروف، “زمان” و “پول” است. هر شخص یا تشکلی به لحاظ زمان و پول دارای محدودیت است. بنابراین ضروری است که از اهرم وقت و پول دیگر افراد استفاده کرد.

✔ تقسیم کار بین افراد
از انجا که بازاریابی شبکه ای کارگروهی است، این مفهوم از اهمیت بالایی برخوردار است. آنچا ما انجام می‌دهیم قابل تکثیر است. اگر هر کسی در مجموعه‌ی افراد شما خود را معرفی کند، تاثیر آن بسیار زیاد خواهد بود.

ج. پل گِتی:

من ترجیح می‌دهم از یک درصد تلاش صد نفر استفاده کنم تا از صد در صد تلاش خودم.

پیگیری؛ عامل پشتکار در نتورک مارکتینگ
بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ

پیگیری موفق، سرعت ورود پراسپکت‌ها به این تجارت را به شدت افزایش می‌دهد. برای تبدیل پراسپکت‌ها به مشتریان فعال، پیگیری اهمیت زیادی دارد. این مرحله از کار رد ساختن مجموعه‌ای بزرگ و موفق، مرحله‌ای ضروری به شمار می‌آید. اما پیگیری موثر مستلزم مهارت، و صبر فراوان است. هدف اصلی در پیگیری، بالا بردن سرعت جذب افراد به مجموعه است.

اهمیت پیگیری
یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که نتورک مارکترها انجام می‌دهند؛ فقدان پیگیری است. آن‌ها هدف‌شان را وارد کردن پراسپکت به مجموعه قرار داده‌اند و لحظه‌ای که بتوانند او را به تجارت وارد کنند، فکر می‌کنند که به هدف‌شان رسیده‌اند. کار بعدی آن‌ها پیدا کردن پراسپکت بعدی است. این کار در حقیقت اتلاف عمر است، زیرا نتورک مارکتینگ مسابقه‌ی ورودی گرفتن نیست. این تجارت مستلزم آن است که شما افرادی را وارد کنید و در عین حال به آن‌ها کمک کنید تا موفق شوند. مهم نیست که تعادلتان چقدر باشد؛ به یاد داشته باشید که در هر سطحی، روابطی سالم با زیر مجموعه‌هایتان داشته باشید و همواره فعالیت‌هایشان را پیگیری کنید.

اراده؛ رمز موفقیت در بازاریابی شبکه ای
در پایان مایلم راه رسیدن به موفقیت را نشان دهم که توسط انسان‌های موفق در هر زمینه از زندگی تجربه شده است. باید آن را درک کنید و در تجارت بازاریابی شبکه ای به کار ببندید.

برای آن‌ که در نتورک مارکتینگ موفق شوید، باید از الگویی پیروی کنید که اسمش را چرخه موفقیت میگذاریم؛

✔اعتقاد

✔رفتار

✔عمل

✔نتیجه

همه چیز با اعتقاد شروع می‌شود. اگر اعتقادتان به صنعت نتورک مارکتینگ، خود شرکت و غیره قوی باشد، رفتاری مثبت از خود بروز می‌دهید. این رفتار مثبت منجر به جدی گرفتن عملکردتان در این کار و سرانجام رسیدن به نتایج مورد نظرتان می‌شود.

بنابراین، اگر نظام اعتقادی‌تان قوی باشد، اقدام عملی بیشتری خواهید داشت که قطعا در افزایش نتیجه مثبت نیز تاثیر خواهد گذاشت. اگر به نتایجی خوب برسید، چه اتفاقی می‌افتد؟ اعتقادتان قوی‌تر می‌شود و این چرخه همچنان ادامه پیدا می‌کند تا به نتایج بهتری برسید.

از طرفی اگر نظام اعتقادی ضعیفی داشته باشید، رفتارهای منفی از شما سر می‌زند و این منجر به کاهش اقدامات مثبت خواهد شد. نتایج خوبی هم به دست نمی‌آید. نتایج نامطلوب نظام اعتقادی شما را ضعیف‌تر می‌کند و این چرخه ادامه خواهد داشت تا آنجا که به نتایج کم و کم‌تری می‌انجامد و بالاخره اعتقادتان متلاشی می‌شود و در پایان کار را رها می‌کنید. مهم‌ترین مساله، تقویت اعتقاد شماست. اگر اعتقادتان را تقویت کنید، کل چرخه موفقیت شروع به توسعه و گسترش می‌کند و نتایجی بهتر حاصل خواهد شد.

بازاریابی شبکه ای | رمز موفقیت در بازاریابی شبکه‌ ای یا نتورک مارکتینگ چیست؟

 






نوشته شده توسط donya در ساعت 16:10

چهار شنبه 7 تير 1402

آهنگ جدید علی لهراسبی به نام «انقدر رفتار یه دختر مادرانه»

متن آهنگ انقدر رفتار یه دختر مادرانه علی لهراسبی

 

من تو زمینو آسمون کاری ندارم غیر از به پای اعقاد تو نشستن
پهلو گرفتن سمت تو راه نجاته سمت تو که پهلوتو اونجوری شکستن
هرچی از تو گفتن و گفتیم هر روز یک قطره از میراث دریای تو بوده
هر بوته یاسی که بیرون اومد از خاک از بوسه دنیا به پاهای تو بوده
رفتار تو شرح یه دنیا عاشقانه اونم برای بهترین مرد زمانه
آخه مگه میشه تو آغوش پدرم انقدر رفتار یه دختر مادرانه
شاید اگر لب باز میگردی یه شکوه صبرت برای دشمنت کینه نمیشد
چشمت حریص مال این دنیا اگه بود مهرت یه ظرف آب و آینه نمیشد
مظلومیت عین رسالت میشه وقتی تنهاترین مظلوم عالم باشه مردت
از بعد تو هرجا که یک در باز میشه تو سینه ی کل جهان میپیچه دردت

 https://musicdel.ir/single-tracks/160777/






نوشته شده توسط donya در ساعت 7:5

یک شنبه 31 ارديبهشت 1402

مستغلات به متراژ 4000 متر در رودسر

ملک موردنظر در محدوده رودسر واقع شده است. شهر زیبای رودسر از یک سمت به شهرستان لنگرود و از سمت دیگر به شهر رامسر متصل شده است. به دلیل همجواری شهرستان رودسر در کنار دریا و جنگل، خرید ملک در این منطقه گزینه مناسبی به جهت سرمایه گذاری محسوب می شود. متراژ کلی این ملک 4000 متر می باشد. دو خانه ویلایی به همراه دو باب مغازه و یک کارگاه تولیدی نیز در آن واقع شده است. از مزایای خرید این ملک می توان به سند دار بودن آن اشاره کرده که ارزش خرید را دو چندان کرده است.

لطفا برای آگاهی از قیمت به روز با مشاورین ما در ارتباط باشید.https://amlakarman.com/property-label/vast-land/

شعار ما آرمانی بیاندیشیم، آرمانی زندگی کنیم.

جزئیات
شناسه ملک: 8099                                                              مساحت زمین (مترمربع): 4000 مترمربع

مساحت ملک (مترمربع): 700 مترمربع                                       قیمت کل (تومان): 10 میلیارد تومان

وضعیت: برای فروش

 

مغازه نوساز 80 متری در بلوار آزادگان

یک باب مغازه با امکانات کامل برای شروع کسب و کار پر فروش شما

این مغازه به صورت دو طبقه می باشد که طبقه همکف آن 80 متر بوده و طبقه بالایی نیز به صورت بالکن با متراژ 80 متر است. کلیه انشعابات آب، برق و گاز برای این مغازه وجود دارد. دیوار و کف از جنس سنگ و درب آن به صورت شیشه سکوریت همراه با کرکره برقی ریموت دار می باشد. این ملک در یکی از خیابان های اصلی شهر لنگرود قرار دارد که از یک طرف به جاده چمخاله و از طرف دیگر به بلوار سعدی منتهی می شود که با توجه به پر تردد بودن این منطقه سرمایه گذاری پر سود و پر بازدهی را برای شما به همراه خواهد داشت.

از امتیازات این مغازه می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

دوربین مدار بسته
سیستم گرمایشی از نوع پکیج
نورپردازی
سقف از نوع کناف
سند تک برگ

لطفا برای آگاهی از قیمت به روز با مشاورین ما در ارتباط باشید.https://amlakarman.com/property-location/langroud-land/

شعار ما آرمانی بیاندیشیم، آرمانی زندگی کنیم.

جزئیات
شناسه ملک: 6541                                                         قیمت کل (تومان): 15 میلیارد 

وضعیت: برای فروش

 

امکانات
آب

برق

گاز






نوشته شده توسط donya در ساعت 15:36

یک شنبه 24 ارديبهشت 1402

آهنگ جدید مجید خراطها به نام «دارم میرم»

متن آهنگ دارم میرم مجید خراطها

 

میرم حالا که تو دنیاتو ساختی ولی پیشت بودم هر بار که باختی♬♫
دیگه بعد از تو از این خونه سیرم حلالم کن دارم با گریه میرم♬♫
دارم میرم بخند واسم نمی بینم تو رو دیگه♬♫
میباره اشک من نم نم دارم میرم♬♫♬♫
تو خوشبخت میشی بعد از من چیکار با قلب من داری♬♫
می افتی از سرم کم کم دارم میرم♬♫
واست هر کار می کردم دوست نداشتی♬♫♬♫
می خواستم جون بدم واست نذاشتی♬♫
اگه می خواستی می شد جون بگیرم♬♫♬♫
حلالم کن دارم با گریه میرم♬♫
دارم میرم نگاهم کن آخه این آخرین باره♬♫♬♫
دلم تنگ میشه می دونم دارم میرم♬♫
ببخش زوری پیشت موندم دیگه خودخواهیه باشم♬♫
♬♫از اینکه بودی ممنونم دارم میرم

 آهنگ جدید مجید خراطها به نام «دارم میرم»






نوشته شده توسط donya در ساعت 14:4

پنج شنبه 10 فروردين 1402

مضرات روزه گرفتن برای دیابتی ها + مادران شیرده و کبد چرب

مضرات روزه گرفتن چیست؟ یکی از مباحث کمتر پرداخته شده به روزه داری، مضرات آن است که شما می‌توانید با دانستن آن، مطالب و راهکارهایی که در این مقاله برای آنها داده‌ایم، یک برنامه حساب شده از ماه رمضان داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا کم کم راجع به معایب و نکات مهم روزه داری برای افراد مختلف بپردازیم.

 

 

مضرات روزه گرفتن از نظر علمی و پزشکی
در کنار معنویات و تکلیفی که اسلام و خداوند بر مومنین در قبال روزه گرفتن نهاده است و بدون شک یکی از اجزای اصلی این دین الهی است، شبهات و سوالات بسیاری مطرح می‌شود که در این قسمت می‌خواهیم به یکی از مهم‌ترین آن یعنی “مضرات روزه گرفتن” بپردازیم. قرن‌هاست که مسلمانان این عمل را انجام می‌دهند. ابتدا از نظر علمی و پزشکی به این مسئله نگاه می‌کنیم.

یکی از مهم‌ترین دیدگاه‌های مطرح شده که بایستی افراد به آن توجه کنند، این است که روزه گرفتن می‌تواند جاذب سریع مایعات باشد ولی در وزن و کاهش آن سهم قابل توجهی ندارد.
توجه کنید که روزه گرفتن برای همه افراد یک امر بی‌خطر برای همه نیست بلکه افرادی که در این دسته قرار می‌گیرند، من جمله افراد سالخورده و یا افرادی که در سن زیر 18 سال هستند، دچار بیماری پس زمینه پزشکی (از جمله دیابت و فشار خون بالا) می‌باشند و یا دارو مصرف می‌کنند. روزه گرفتن برای افرادی که وزن کمی دارند، اختلالات تغذیه‌ای دارند یا باردار و یا جزو زنان شیرده هستند، توصیه نمی‌گردد و بایستی با مشورت پزشک و یا یک متخصص تغذیه این عمل را انجام دهید.
از جمله مضرات روزه گرفتن از دیدگاه پزشکی همچنین می‌توان گفت:

کم آبی و یا به اصطلاح دهیتدراته شدن بدن: در این حالت است که مضرات روزه گرفتن سبب می‌شود تا بدن افرادی که روزه دار هستند، به شدت به کم آبی دچار شود و این می‌تواند در کنار کاهش مصرف فیبر در رژیم غذایی ماه رمضان، منجر شود تا بدن به یبوست دچار گردد.
افت قند خون: یکید یگر از عوارض و مضرات روزه گرفتن در نظر پزشکان و از نظر علمی افت قند خون است که از دلایل آن بایستی به حذف و یا کاهش مصرف مواد غذایی، انجام فعالیت‌های بدنی به خصوص در هنگام روزه گرفتن و نیز عدم مصرف دوزهای دارو اشاره کرد. همچنین در این قسمت باید به علائمی که یک بیمار دیابتی می‌تواند با روزه گرفتن برای خودش ایجاد کند بایستی به تکرر ادرار، خستگی، تشنگی مفرط، تهوع و استفراغ، سردرد، لرزش، افزایش ضربان قلب و گرسنگی و نیز گیجی و کاهش هوشیاری اشاره نمود.
سردرد: سردرد یکی از نشانه‌هایی است که می‌توان انتظار آن را به خصوص در اوایل دوران روزه داری انتظار داشت که در این حالت علت آن تا حد زیادی به تغییر عادت غذایی برمی‌گردد. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید بدن را برای آمادگی در تغییر وضعیت رژیم غذایی آماده کنید. این کار با کاهش حجم ناهار و نیز کمتر کردن مصرف نسکافه، چای و یا قهوه می‌تواند انجام شود.

مضرات روزه گرفتن برای بدن
به صورت کلی خودداری کردن از خوردن غذا و یا نوشیدن آب برای مدت بیش از ده ساعت و یا تغییر رژیم غذایی می‌تواند عوامل مهمی باشد که منجر می‌شود تا ضررهایی برای بدن افراد ایجاد گردد. از جمله این ضررها که می‌توان به نشانه‌هایی مانند کاهش عرق و گودی چشم‌ها، کاهش قابل توجه انرژی و نیز کاهش و غلیظ شدن ادرار، ضعف در ماهیچه‌های بدن و یا خشکی دهان، بی‌حالی و کاهش انعطاف پذیری پوست که اینها همه از موارد مضرات روزه گرفتن است که نباید از حد کنترل شده خارج شود. توجه کنید که این دسته از مضرات روزه گرفتن به صورت مقطعی است و بعد از روزه گرفتن برطرف می‌گردد. از دیگر مشکلات و مضرات روزه گرفتن برای بدن می‌توان گفت:

 

سوء هاضمه: یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در ماه مبارک رمضان برای شما ایجاد شود، مشکل سوء هاضمه است که در قسمت فوقانی شکم حس ناراحتی ایجاد می‌گردد. در این حالت است که ممکن است حتی در حالتی که یک وعده سبک هم میل کنید، احساس سیری در شما ایجاد شود. از جمله دلایلی که می‌تواند شما را به این مشکل دچار کند، می‌توان به سیگار کشیدن، پرخوری، استفاده از غذاهایی با بیش از چربی و ادویه، استفاده از کافئین در حد زیاد اشاره کرد. بنا به این دلایل بهتر است از مصرف غذاهای پر از ادویه به صورت بیش از حد جلوگیری شود و از سوی دیگر نیز با کاهش استرس و ورزش کردن، خوردن آب سرد در افطار، استفاده از غذاهای شور و پرچرب، صرف افطار با یک وعده سبک و اتخاذ یک فاصله 1 ساعته بعد از غذا برای نوشیدن مایعات، زمینه را برای کمتر کردن ابتلا به این بیماری آماده کنید.
تغییر خلق و خو: یکی دیگر از مشکلاتی که می‌توان در این ماه در نظر داشت، مشکل تغییر آنها در خلق و خو است که می‌توان آن را ناشی از کم حوصلگی و نیز کاهش سطح انرژی در افراد دانست. در این خصوص بایستی علاوه بر پیشه کردن صبر، خواب مناسب و نیز تغذیه کافی را در هنگام افطار و سحر پیش بینی کنید تا رفته رفته از شدت آن بکاهید.
گرفتگی عضلات: بنابه نظر متخصصین تغذیه، افراد در ماه رمضان می‌توانند به دلیل مصرف غذاهایی با کلسیم ناکافی، پتاسیم و منیزیم به مشکل گرفتگی عضلات دچار شوند که در این حالت شما می‌توانید با تغذیه مناسب در هنگام سحر و مصرف آب مناسب که کمبود آن یکی از علل این گرفتگی است، از این مشکل جلوگیری نمایید. از جمله مواد غذایی که حاوی منیزیم است می‌توان به اسفناج و غلات، انواع میوه و حبوبات و برای پتاسیم به موادی مانند جعفری، مغزدانه، ماهی، بوقلمون و گوشت مرغ اشاره نمود.
ماه رمضان و کرونا
یکی دیگر از مسائلی که در حوزه مضرات روزه گرفتن برای بدن مطرح می‌شود، تقارن آن با کرونا است که بایستی افراد حتما به این نکته توجه داشته باشند. همانطور که می‌دانید تغذیه نقش بسیاری مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و از سوی دیگر نیز سیستم ایمنی بدن است که عامل حفظ و بقای شما در مقابل هرنوع بیماری است. در این خصوص پزشکان و متخصصین حوزه تغذیه به این نکته اشاره می‌کنند که روزه گرفتن برای سیستم ایمنی بدن مضر نیست و در برخی موارد هم می‌تواند مفید باشد اما این جمله با یک شرط بیان شده است. این شرط به این شرح است که در ماه رمضان شما باید به یک تغذیه مناسب دسترسی داشته باشید و از سوی دیگر نیز فعالیت بدنی مناسب و کنترل شده‌ای را درنظر بگیرید. در سایت جوان ایرانی یک مقاله جامع برای تغذیه مناسب ماه رمضان نوشته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را مطالعه کنید:جوان ایرانی (irjavan.com)

 

مضرات روزه گرفتن زیاد
از جمله مضراتی که می‌توان برای روزه گرفتن زیاد بیان کرد، بایستی گفت:

کاهش وزن و انرژی: طبعا واضح است که به دلیل تغییر و محدود کردن زمان تغذیه و مقدار آن و در کنار این مورد، افزایش زمان گرسنه ماندن و تشنه شدن، این‌ها مواردی هستند که می‌تواند به کاهش وزن و انرژی در شما منجر شود. توجه کنید که در کاهش وزن ناشی از روزه گرفتن، نوع رژیم غذایی افراد بسیار مهم است و می‌تواند حتی به ثبات و افزایش وزن بدن منجر گردد که اینها مواردی هستند که بایستی به آن توجه کنید.
تغییر در خلق و خو: همانطور که در قسمت قبل هم گفتیم و با توجه به تحقیقات انجام شده، بایستی بدانید که عملکرد شناختی در ماه رمضان و روزه گرفتن کمتر می‌شود. در برخی از افراد هم ممکن است مشکلاتی مانند تحریک پذیری و بی‌میلی، افزایش اضطراب سلسله وار مشکلات را در رفتار شما ایجاد کنند.
سردرد: توجه کنید که دو علت اصلی یعنی کاهش مصرف آب و نیز کاهش گلوکز می‌توانند سبب آن شوند تا فرد به سردرد دچار شود. از سوی دیگر در افرادی که میگرن دارند، حملات این بیماری بیشتر می‌شود. اگر شما هم به این مشکل دچار هستید بایستی از یک پزشک برای وضعیت خود سوال کنید.
گرما: روزه گرفتن سبب می‌شود تا همه افراد به خصوص کسانی که دارای مشاغل فیزیکی سخت هستند، دچار کاهش شدید آب بدن شوند. از سوی دیگر این مشکل می‌تواند در آنها باعث پایین آمدن برخی از پارامترها بیوشیمیایی گردد که به این موارد باید توجه کنید.
در انتها باید گفت برخی از بیماری‌ها و کسانی که به این مشکل دچار هستند، از جمله زخم معده و بیماری‌هایی که به کلیه مرتبط هستند، می‌تواند با روزه ناسازگار باشد.

 

 

مضرات روزه گرفتن بدون سحری
افطار و سحری دو عنصر مهم در تغذیه ماه رمضان شما است که به هیچ عنوان نباید آن را ترک کنید. همچنین لاغری از طریق عدم مصرف سحری یک خیال باطل و یک شیوه غیراستاندارد است که می‌تواند ضربات بدی به بدن شما وارد کند. از مضرات روزه گرفتن بدون سحری می‌توان گفت:

آسیب کلیه‌ها: این مورد می‌تواند در کسانی که به صورت خانوادگی به سنگ کلیه دچار می‌شوند هم بیشتر باشد. اما علت این ضرر وارد شده به بدن، عدم مصرف آب و مایعات دیگر است. هر فرد بایستی در یک روز کامل، در حدود 2 – 2.5 لیتر آب را مصرف نماید و این باعث می‌شود تا کلیه‌ها از مواد و زائدات آن تخلیه شود. عدم مصرف این مقدار آب در روز و کاهش آن می‌تواند به تدریج مشکل سنگ کلیه را پدید آورد.
غیرفعال شدن پروسه دفع سموم در بدن: مورد دیگر آن است که ادرار به عنوان یکی از راهکارهای دفع مواد زائدی از جمله اورات، سولفات یا نتریت و غیره، در اثر روزه گرفتن برای مدت طولانی می‌تواند کاهش یابد و سبب ماندن این مواد در بدن شده که به سیستم ایمنی و کبد شما آسیب خواهد زد.
کاهش قابل توجه تمرکز: تمرکز و پایداری شما در اثر وعده سحری است که در طول روز باقی می‌ماند و اگر این وعده غذایی را هم حذف کنید، منجر می‌شود تا انرژی باقی نماند. فقدان انرژی سبب می‌شود تا گرسنگی و تشنگی فعالیت‌های شما را کاهش داده و از کیفیت و دقت کار شما زده شود.
آیا روزه بدون نماز صبح قبول است؟
هرچند این سوال به مضرات روزه گرفتن مربوط نمی‌شود اما از آنجایی که بسیاری از مردم دچار این شبهه شده‌اند باید پاسخ داده شود:

توجه کنید که واجبات و موارد بطلان روزه به صورت احصاء شده است و موارد خاصی هستند. با توجه به این جمله باید بدانید که قضا شدن نماز صبح ربطی به باطل شدن روزه ندارد. همچنین فرقی نمی‌کند چه نمازی (ظهر، عصر یا شب و عشاء) باشد.
همچنین به این نکته نیز اشاره شده است که ترک نماز هم موجب بطلان روزه نیست. با توجه به اینکه ترک از روی عمد این کار یک گناه بزرگ می‌باشد ولی جزو مبطلات روزه بیان نشده است.

 

مضرات روزه گرفتن برای دیابتی ها
در ادامه بررسی مضرات روزه گرفتن، دسته‌های مختلفی از افراد هستند که باید دقت بیشتری داشته باشند، از جمله افراد دیابتی. محض اطلاع در مورد مضرات روزه گرفتن برای این افراد باید گفت:

در حالت معمولی قند خون افراد در ابتدای روزهای رمضان کمتر می‌شود اما این پدیده در افراد دیابتی نوسانات بیشتری دارد.
افت قند خون: مهم‌ترین عارضه و مضرات روزه گرفتن برای دیابتی‌ها همین مورد است. در این حالت میزان کاهش یا نوسان قند خون برای افرادی که از داروهایی مانند انسولین استفاده می‌کنند زیاد است. روزه گرفتن می‌تواند منجر به عدم کنترل قند خون در افراد شود و بایستی بیمار با پزشک مشورت نماید.
غلظت خون: مورد دیگری که در دسته مضرات روزه گرفتن بیان شده است را می‌توان مشکلاتی مانند غلظت خون دانست که در اثر تشنگی در زمان طولانی ایجاد خواهد شد. این مشکل همچنین باعث می‌شود تا لخته‌های خونی منجر به مشکلاتی مانند بسته شدن رگ‌های مغز و قلب گردند. کم آبی پیشروند عامل دیگری از مضرات روزه برای افراد دیابتی است که می‌تواند خطر کم آبی را متوجه آنها کند.
خطرات بی آبی: خود مشکل بی آبی می‌تواند عوارضی مانند سنکوپ کردن، لختگی خون که می‌تواند در رگ‌های چشم رخ داده و منجر به نابینایی هم بشود، سکته‌های قلبی داشته باشد.
برای کسانی که نیاز دارند تا در طول روز از داروهای کاهش دهنده مقدار گلوکز استفاده کنند، توصیه می‌شود روزه نگیرند یا اولویت نظر پزشک را در نظر داشته باشند.
روزه داری می‌تواند مصرف غذاهای با کربوهیدارت را زیادتر کند که این مناسب افراد دیابتی نیست.
تنها افرادی که بتوانند از طریق کنترل مرتب و منظم قند خون، درنظر گرفتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف داروها در سرموقع، می‌توانند برای روزه گرفتن اقدام کنند. تشخیص توانایی روزه گرفتن بر عهده فرد است.

 


مضرات روزه گرفتن برای دیسک کمر
یکی دیگر از سوالاتی که در مورد روزه داری برای کسانی که دیسک کمر دارند، مطرح می‌شود این است که آیا روزه می‌تواند وضعیت را وخیم‌تر کند یا خیر؟ در این خصوص نظر پزشکان به شرح زیر است:

روزه داری منعی برای دیسک کمر نیست و در حالتی که منجر به افزایش درد ستون فقرات نشود، مانعی ندارد. از سوی دیگر کم آبی بدن با کم آبی دیسک متفاوت است. بنابراین در صورتی که مشکل یا بیماری خاص دیگری در این افراد وجود ندارد، قادر خواهند بود تا روزه بگیرند. توصیه شده است در وعده بین افطار و سحر از 4 – 6 لیوان آب غافل نباشید.
برای جلوگیری از مشکلاتی که پیرامون کاهش آب دیسک کمر ممکن است ایجاد شود، توصیه شده تا علاوه بر نوشیدن مایعات، از سبزیجات و فیبر آنها، تنظیم زمان درست مصرف داروها و مشورت با پزشک بهره ببرند.

 

مضرات روزه گرفتن برای کبد چرب
ابتدا این نکته را بیان کنیم که از نظر پزشکان، روزه گرفتن در کسانی که به کبد چرب دچار هستند، عیبی ندارد اما به شرطها. این شرط بیان می‌کند در صورتی که روزه دار بتواند با مدیریت برنامه غذایی خود در افطار و سحر، از افزایش وزن جلوگیری کند و کاهش وزن را در پیش بگیرد، این می‌تواند بی ضرر بوده و به عنوان یک راهکار مکمل درمانی مفید نیز برای کبد چرب به کار گرفته شود. بنابراین این دسته از افراد بایستی از خوردن موادی مانند تنقلات و یا غذاهایی که کالری زیادی دارند، منع شوند.

تنها موردی که در رابطه با مضرات روزه گرفتن برای کبد چرب می‌توان بیان کرد، آن است که اگر روند روزه گرفتن شما به سمت چاق تر شدنتان پیش برود، این وضعیت همانند سایر کارهایی که منجر به چاقی می‌شود، برای کبد چرب خطرناک خواهد بود.

 

 

مضرات روزه گرفتن در دوران شیردهی
شیردهی، یکی از خاطره‌ انگیزترین و مهم‌ترین دوره‌هایی است که هر مادر و کودکان دارند. این وضعیت سبب شده است تا نگرانی‌هایی برای زنان شیرده ایجاد شود که در ادامه به آن می‌پردازیم. مادران می‌توانند بسته به وضعیتی که ممکن است تجربه کنند و یا دارند، از انجام عمل روزه مرخص باشند:

در دوره 6 ماهه اول کودکی، با توجه به اینکه شیر اصلی‌ترین غذای کودکان است، مادر نباید روزه بگیرد تا شیر کافی داشته باشد.
هرچند بیان شده است بدن مادر توانایی شیردهی کافی با وجود عدم تغذیه در روز را دارد، اگر روزه گرفتن منجر به گرسنگی، اختلال وزن یا آسیب به نوزاد شود، می‌توان آن را انجام نداد.
و غیره.
اما از مضرات روزه گرفتن برای خانم‌های شیرده باید گفت:

مشکلات روزه را می‌توان در برخی موارد، ایجاد حالاتی مانند ضعف، بی‌حالی و یا سرگیجه و سردرد دانست که منجر خواهد شد تا مادران شیرده نتوانند روزه را بگیرند.
ایجاد مشکلاتی در کودکان که نشان از ضعف او خواهد بود و مادر بایستی به این نکات توجه کند. از جمله کاهش میزان خیش شدن پوشک، عدم رضایت کودک پس از شیر خوردن، کاهش وزن، ناآرامی.
کاهش وزن که در اثر تغییرات برنامه غذایی در زنان ایجاد می‌شود. بنابراین با توجه به این مورد و وضعیت مادر بایستی حتما تغذیه در افطار و سحر از جمله فراهم شدن لبنیات و انواع گوشت برای او درنظر گرفته شوند.

 

نحوه روزه طولانی مدت
روزه داری یکی از کارهای متفاوت و جالبی است که در فرهنگ‌ها و ادیان مختلف به آن اشاره شده است و در سراسر جهان وجود دارد. در دین اسلام هم این مورد به صورت واجب در آمده است اما ممکن است در برخی از سال‌ها رمضان با طول روز بیشتری همراه باشد. به خصوص وقتی که رمضان مقارن با اول تیر یا انقلاب تابستانی همراه شود (اوایل خرداد و تیر روزهای بلند سال را داریم). شما می‌توانید راهکارهای زیر را برای داشتن یک دوره طولانی مدت روزه داری در پیش بگیرید:

فیبرها: برای آنکه بتوانید روزه طولانی مدتی را در پیش داشته باشید، لازم است از فیبرها غافل نشوید. فیبرها در موادی مانند میوه‌ها و سبزیجات، غلات سبوس دار هستند. این دسته از مواد غذایی می‌توانند با جذب آب فراوان و از سوی دیگر جذب این آب در بدن به آهستگی، در دوره‌های طولانی مدت برای کاهش حس تشنگی مناسب باشند. همچنین جالب است بدانید با کاهش حرکت مواد غذایی در روده، می‌تواند منجر به کاهش حس گرسنگی در طول روز گردد.

غذاهای کم چرب: یکی از عوامل تشنگی زیادی که ممکن است در طول روز به آن برخورد کنید، خوردن غذاهای پرچرب است که در وعده سحر مشکلات مختلفی را ایجاد می‌کند.
عدم شب زنده داری: یکی از اشتباهاتی که ممکن است برای روزه داران رخ دهد، شب زنده داری و ریزه خواری است تا زمانی که به وعده سحر برسند. این مورد باعث مضرات روزه گرفتن نظیر چاقی و مشکلات گوارشی خواهد شد.
عدم فعالیت‌های اضافی: در کنار مضرات روزه گرفتن که بیان شد، برای تاب آوری بیشتر بایستی مانع از ایجاد معضل کم آبی با خروج آب از بدن (انجام کارهایی مانند تعریق و تنفس زیاد و صحبت کردن) شد. از سوی دیگر فعالیت‌هایی که سطوح انرژی شما را به شدت کاهش می‌دهند نیز تا حد امکان کاهش یابد.
توصیه‌های دیگر: شما می‌توانید از توصیه‌های دیگر در این خصوص مانند کمتر کردن (متعادل سازی) حجم غذا سحری، جلوگیری از خوردن مواد با ادویه و نمک زیاد، غذاهای سرخ کرده، مصرف مواد پروتئینی و لبنی مانند گوشت، ماهی، جلوگیری از مصرف کاکائوها، چای و قهوه، فراهم کردن 5 دسته غذایی اصلی در برنامه غذایی رمضان از جمله میوه و سبزیجات، نان و غلات، شیر و لبنیات، گوشت و تخم مرغ و نیز حبوبات، تغذیه مناسب را به عنوان مهم‌ترین عامل پایداری شما در غلبه بر گرسنگی و تشنگی داشته باشید.
در انتها این نکته قابل ذکر است که در این مقاله ممکن است در رابطه با مضرات روزه گرفتن مطالبی نیز بیان نشده باشد؛ از این رو اگر افراد دچار مشکل و یا بیماری زمینه‌ای خاصی هستند، بایستی حتما از یک متخصص تغذیه و یا پزشک متخصص در زمینه بیماری خود مشورت بگیرند تا تمام عوارض جانبی ناشی از تغییر وضعیت سبک و استایل زندگی در ماه رمضان برای فرد مورد بررسی قرار گیرد.

https://irjavan.com/%d9%85%d8%b6%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d9%88%d8%b2%d9%87-%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%86/






نوشته شده توسط donya در ساعت 8:36

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :



صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::